شهرستان ها

تخت های اقامتی کشور به ۴۶۰ هزار تخت افزایش یافت

آستارا- وزیر میراث فرهنگی با اشاره به بهره برداری از ۵۲۶ طرح در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، گفت: تعداد تخت های اقامتی کشور طی سال های اخیر به ۴۶۰ هزار تخت افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح همزمان ۵۲۶ پروژه فرهنگی، گردشگری در سراسر کشور، اظهار کرد: در مجموع بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی اضافه کرد: این پروژه‌ها در استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، اردبیل و سایر استان‌های کشور افتتاح شد.

مونسان با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید شاهد رشد و توسعه حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده‌ایم، افزود: در سال ۹۸ و قبل از آغاز شیوع کرونا، ورود ۸ میلیون و ۸۶۰ هزار گردشگر خارجی به کشور را داشتیم که این رقم در ابتدای دولت تدبیر و امید ۴ میلیون ۶۰۰ هزار نفر بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های اقامتی نیز طی هشت سال گذشته از ۲۱۹ هزار تخت به ۴۶۰ هزار تخت افزایش یافته است، گفت: گردشگری در ایران دیگر متکی به پکیج‌های تاریخی و فرهنگی نیست و هم اکنون طبیعت گردی و اکوتوریسم رواج یافته و در کنار آنها گردشگری کشاورزی، منابع آبی و معدنی نیز رشد خوبی پیدا کرده است.

مونسان با تاکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم از همه توان کشور در حوزه‌های گردشگری استفاده کنیم، اضافه کرد: گیلان یکی از استان‌های مهم کشور با ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری طبیعی و کشاورزی است.

وی، تصریح کرد: منطقه حیران در شهرستان مرزی بندر آستارا از مناطقی است که به آن اعتقاد دارم می‌تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل شود.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری این منطقه افتاده است، افزود: با همکاری استان‌های گیلان و اردبیل می‌توانیم آینده بهتری را در این منطقه برای توسعه ظرفیت‌های گردشگری رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه روستای حیران به لحاظ طبیعی و محیطی بی‌نظیر است، اظهار کرد: در اقصی نقاط جهان و کشور کمتر منطقه‌ای با چنین ویژگی‌هایی داریم و باید به روی توسعه آن تلاش کنیم.

مونسان با تاکید بر اینکه همین هتل ۵ ستاره نقش بسیار زیادی در افزایش ظرفیت‌های گردشگری منطقه دارد، افزود: تلاش می‌کنیم تا تورهای گردشگری کشور را که علاقه مند به حضور در طبیعت هستند به سوی این منطقه هدایت کنیم.

وی، گفت: در گیلان حدود ۲۵۰ پروژه در حال اجرا است، و با بهره‌برداری از آنها ۱۱ هزار و ۶۰۰ تخت جدید به مجموع ۳۹ هزار تخت اقامتی استان افزوده خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا