شهرستان ها

تخریب و تصرف اراضی مناطق حفاظت شده در استان بوشهر متوقف شد

بوشهر- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تخریب و تصرف اراضی مناطق حفاظت شده بوشهر متوقف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد قلی نژاد عصر سه‌شنبه در نشست حقوقی بررسی تخریب و تصرف عدوانی مناطق تحت حفاظت استان بوشهر اظهار داشت: تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و غیر قانونی است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست ضمن حفاظت از مناطق مذکور و گونه گیاهی و جانوری آنها از هرگونه تخریب و تصرف عدوانی اراضی مذکور ممانعت می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: حفاظت از مناطق چهارگانه تحت حفاظت شامل پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده وفق قوانین و مقررات بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است و هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی در این مناطق ممنوع است.

وی ادامه داد: با پیگیری و تلاش فراوان محیط بانان و مسئولان ادارات و مناطق تحت حفاظت تصرف عدوانی و تخریب در مناطق حفاظت شده استان بوشهر متوقف شده و پرونده‌های سال‌های قبل در حال بررسی و پیگیری قضائی است.

قلی‌نژاد ادامه داد: همکاری دادگستری استان بوشهر در حفاظت از اراضی ملی مناطق تحت حفاظت ستودنی است که جای تقدیر و تشکر دارد.

مناطق تحت حفاظت مناطق و زیستگاه‌هایی هستند که در راستای حفاظت از تنوع زیستی همانند گونه‌های گیاهی و جانوری و اکوسیستم‌های ارزشمند به استناد بند الف ماده ۳ قانون حفاظت و بهسازی تحت حفاظت و مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا