شهرستان ها

تخصصی شدن مراکز نیکوکاری یک ضرورت است

قزوین-مدیرکل کمیته امداد قزوین گفت: مراکز نیکوکاری اغلب کارکردهای عمومی دارند ولی فعالیت چند مرکز نیکوکاری تخصصی، نشان می‌دهد که تخصصی شدن مراکز نیکوکاری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین مهرعلی حق گویان در مراسم آغاز بکار مرکز نیکوکاری اصحاب رسانه “شهید محمد حسن باقری” اظهار کرد: امروز شاهدیم که اصحاب رسانه آبیک حریت و آزادگی خود را نشان دادند و با ورود به عرصه نیکوکاری، برگ زرین دیگری به دفتر فعالیت‌های خود برای خدمت به مردم افزودند.

وی ادامه داد: مرکز نیکوکاری اصحاب رسانه با عنوان شهیدی فعالیت می‌کند که با توجه به توانایی‌های خبری در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و در ادامه با نشان دادن نبوغ و استعدادهایشان تحولی را در عرصه مبارزه با دشمنان برای جبهه انقلاب اسلامی رقم زد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی گام مؤثر و با برکتی درمسیر خدمت رسانی به نیازمندان و محرومان است چراکه باید کار مردم به دست مردم انجام شود.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) به دنبال آن است که فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری را نشر دهد البته این رویکرد توأم با حفظ عزت و کرامت انسان هاست.

حق گویان خاطرنشان کرد: آنچه در مراکز نیکوکاری تدارک دیده شده بر این مبنا استوار است که کار مردم به دست مردم انجام پذیرد آنچه مهم است ظرفیت سازی است تا نیازهای مختلف را در کمترین زمان پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در میان اقشار مختلف جامعه است البته مراکز نیکوکاری در این زمینه محدود نبوده و جمع آوری کمک و هزینه کرد آن به طور کامل در اختیار آنهاست.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: مراکز نیکوکاری که تاکنون تأسیس شده اغلب کارکردهای عمومی دارند ولی فعالیت چند مرکز نیکوکاری تخصصی، نشان می‌دهد که تخصصی شدن مراکز نیکوکاری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی تأکید کرد: در اغلب مراکز نیکوکاری تأسیس شده، خدمات مختلف با رویکرد تأمین معیشت نیازمندان حوزه فعالیت ارائه می‌شود ولی در مراکز نیکوکاری تخصصی مانند مرکز نیکوکاری پارک علم و فن آوری، تأمین معیشت با رویکرد ایجاد اشتغال مورد توجه است.

حق گویان یادآورشد: امروز توانمندسازی نیازمندان باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم مشکل معیشتی محرومان را به طور جدی رفع کنیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا