شهرستان ها

تخصیص اعتبارات ویژه به شهرداری شهرهای با جمعیت زیر ۵٠ هزارنفر

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص اعتبارات ویژه برای شهرداری‌ شهرهای با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین کلانتری افزود: از هجده شهر استان، ۱۵ شهر جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر دارند این اعتبارات ویژه شامل ۸۳ درصد شهرداری‌های استان می‌شود.

کلانتری تصریح کرد: شهرداری‌ها به دلایل وضعیت خاص کشور، تحریم‌ها و نیز بیماری کرونا نتوانستند به درآمدهای پیش بینی شده خود دست پیدا کنند و در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل خود دچار مشکل شدند.

وی افزود: این اعتبار ویژه برای برخی شهرداری‌های کوچک نیز با مبالغی معادل ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان که حدود ۷ درصد بودجه سالیانه آنها ماست، تا پایان هفته آتی به حساب آنها واریز می‌شود.

کلانتری تصریح کرد: امید است با واریز این مبلغ و نیز سهم شهرداری‌ها از محل ارزش افزوده که حداکثر تا چند روز آینده به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود بتوانند در روزهای پایانی دولت تدبیر و امید بخش قابل توجهی از معوقات حقوق پرسنل شهرداری‌های استان بویژه شهرداری‌های کوچک تأمین و پرداخت شود.

استاندار خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته تمام ظرفیت‌های قانونی افزایش سهم استان از اعتبارات استان از جمله اعتبارات ارزش افزوده فعال شده و سهم استان از این محل رشد خوبی داشته است.

وی افزود: در این زمینه پرداخت‌های بسیار خوبی به شهرداری‌های استان در یکسال اخیر صورت گرفته و از این محل در چند روز آتی به شهرداری مرکز استان و دو شهر بزرگ دیگر که به واسطه جمعیت بالای ۵۰ هزار نفری قانونا نمی‌توان از محل ماده ۵۸ کمک نقدی کرد، مساعدت مالی جهت پرداخت بخشی از مطالبات پرسنل شهرداری‌های استان صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا