شهرستان ها

تخصیص ۲۰ درصد از حقوق دولتی معادن به آموزش و پرورش یزد

استاندار یزد خبر داد؛

استاندار یزد گفت: ۲۰ درصد از منابع حاصل از دریافت حقوق دولتی معادن به تکمیل طرح‌های آموزش و پرورش و توسعه آن اختصاص یافت.


به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت اختصاص ۲۰ درصد از منابع حاصل از دریافت حقوق دولتی معادن در استان به آموزش و پرورش می‌توانیم شاهد توسعه و کمک به طرح‌های آموزش و پرورش استان یزد باشیم.

فاطمی گفت: این منابع تا سقف حداقل ۵۰ میلیارد تومان و با رعایت فرایند‌های قانونی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: بررسی وضعیت اردوگاه‌های دانش آموزی استان یزد هم نشان می‌دهد که اغلب نیازمند بهسازی، بازسازی و نوسازی تجهیزات است.

استاندار ادامه داد: با مصوبه شورای آموزش و پرورش استان یزد اتفاقات خوبی برای اختصاص منابع لازم خواهد افتاد، ضمن اینکه با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و خیران استان یزد نیز وضعیت اردوگاه‌ها بهبود یابد.

فاطمی با اشاره به بررسی مشکلات و توانمندی‌های آموزش و پرورش تفت اظهار داشت: در این زمینه نیز مقرر شد پیگیری‌های لازم برای تغییر سهمیه آزمون سراسری، تامین نیروی انسانی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تعمیر و بهسازی مدارس این شهرستان انجام شود.

وی در ادامه به بسته پیشنهادی جهت تکریم از مقام شامخ معلمین اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه های هفته معلم باید با نگاهی نوآورانه و خلاقانه به منظور تکریم عملی مقام معلم، طراحی و اجرا شود.

استاندار یزد همچنین به ویژه برنامه تکریم معلمین برگزیده ملی و استانی اشاره و بر برنامه ریزی جهت حضور نمایندگانی از اقشار مختلف جامعه در این جشن تاکید کرد.

فاطمی با بیان اینکه بُعد مردمی برنامه های بزرگداشت مقام معلم باید تقویت شود، اضافه کرد: نشست‌های هماهنگی به منظور تکریم مقام معلم توسط جامعه پزشکی، صنعت، اصناف، نظام مهندسی، دانشگاهی و روحانیت برگزار شود.

وی در همین راستا ادامه داد: برنامه های تکریم مقام معلم توسط قشرهای مختلف مردم باید از سوی مجموعه آموزش و پرورش مورد هدایت، حمایت و نظارت قرار گیرد.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا