شهرستان ها

تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام از مرز ۴۲.۵ میلیون تن گذشت

بندر امام- مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر امام در ۱۱ ماه اخیر از مرز ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گذشت.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب گرایلو عصر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: عملکرد تخلیه و بارگیری گروه کالاهای معدنی و شیمیایی در مجتمع بزرگ بندر امام در ۱۱ ماه اخیر، ۹ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: عملکرد تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در بندر امام به بیش از ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۱ درصدی همراه بوده است.

وی بیان کرد: ترانزیت کالاها از طریق بندر امام از ۹۵۰ هزار و ۵۲۶ تن در سال ۱۴۰۱ به بیش از سه میلیون و ۳۶۷ هزار تن در ۱۱ ماهه سال جاری رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۵۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: صادرات انواع کالا در بندر امام از ۱۸ میلیون و ۲۳۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به حدود ۲۰ میلیون تن در ۱۱ ماه اخیر رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد هشت درصدی همراه بوده است.

گرایلو تصریح کرد: کابوتاژ (به معنی حمل کالا از گمرک یک کشور به گمرک دیگر در همان کشور از طریق مسیر دریایی، ریلی و جاده‌ای) به عنوان یکی از رویه‌های گمرکی جاری در بندر امام از سه میلیون و ۱۹۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن در ۱۱ ماهه اخیر رسیده و هشت درصد افزایش یافته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا