شهرستان ها

تردد زائران اربعین عامل تحکیم روابط با اقلیم کردستان است

مریوان- استاندار کردستان گفت: تردد زائران اربعین از مرز باشماق عامل تحکیم روابط با اقلیم کردستان عراق است و باید به بهترین شیوه عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در جریان بررسی آخرین وضعیت پایانه مرزی باشماق اقلیم کردستان عراق در دیدار با «حمید محمد طاهر» مدیر این پایانه و سرکنسول ایران در سلیمانیه با محوریت هماهنگی اعزام زائران اربعین اظهار داشت: آب و هوای مساعد کردستان، استقبال زائران را در پی دارد.

وی افزود: تردد زائران اربعین حسینی برای اولین بار از مرز باشماق مریوان روابط دوجانبه میان ایران و اقلیم کردستان عراق را در پی دارد.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: اقلیم کردستان عراق و پایانه مرزی باشماق آمادگی لازم برای میزبانی زائران اربعین را دارد که با هماهنگی‌های انجام گرفته، قطعاً تجربه موفقی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به مساعد بودن آب و هوای کردستان نسبت به دیگر پایانه‌های مرزی، طی سال‌های آتی، استقبال زوار و مسافران از این مسیر بیشتر خواهد بود.

استاندار کردستان اعلام کرد: برنامه‌ریزی لازم برای تردد ۲۰ هزار زائر از مرز باشماق انجام شده است.

حمید محمد طاهر مدیر پایانه مرزی باشماق اقلیم کردستان عراق نیز به تشریح تمهیدات به عمل آمده پرداخت و از هماهنگی حداکثری برای میزبانی از زائران حسینی خبر داد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا