شهرستان ها

تزریق بیش از ۴۱ هزار دوز واکسن کرونا طی دو روز آخر هفته در فارس

شیراز – رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تزریق ۴۱ هزار و ۱۲۹ دوز واکسن کرونا در پایگاه های واکسیناسیون استان، طی روزهای پنج شنبه و جمعه هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مهرزاد لطفی که به دلیل ابتلاء به کرونا و بستری در بیمارستان از طریق ویدئو کنفرانس در نشست دانشگاهی مدیریت کرونا حضور داشت، با اشاره به تلاش‌های مدافعان سلامت استان که طی بیش از ۱۸ ماه گذشته، به صورت شبانه روزی در عرصه‌های مختلف بهداشتی، درمانی و پشتیبانی در کنار مردم بوده‌اند، از بهبود وضعیت جسمی خود خبر داد و از مراقبت‌های درمانی تیم‌های پزشکی قدردانی کرد.

وی با پیگیری آخرین اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت کرونا در استان، مشارکت تیم‌های واکسیناسیون در تزریق بیش از ۴۱ هزار دوز واکسن کرونا طی دو روز پایانی هفته گذشته را قابل تقدیر دانست و گفت: واکسیناسیون کرونا بر اساس سند ملی واکسیناسیون و اولویت‌های مشخص شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است و خارج از ضوابط سند ملی، اقدامی انجام نخواهد شد؛ همه در راستای اجرای کامل برنامه واکسیناسیون عمومی در استان تلاش می‌کنند و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و تزریق واکسن برای گروه‌های هدف در حال انجام است.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه آمار بستری بیمارستان‌ها تا حدودی کمتر شده است، افزود: با این وجود میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان کماکان بالا است. او با تقدیر از تلاش سربازان حوزه سلامت و کادر درمان که در خط نخست مقابله با بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت دارند، ابراز امیدواری کرد با تلاش مجموعه سلامت و همراهی تمام اقشار جامعه، شرایط هر روز بهتر از قبل شود.

رئیس دانشگاه تاکید کرد: با وجود کاهش نسبی موارد ابتلاء و بستری بیماران، مردم استان کماکان با جدیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با همت و عزم همگانی هر چه زودتر بتوانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم.

دکتر لطفی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز همواره آماده مقابله با بحران‌ها است و تمام مجموعه دانشگاه برای حفظ و ارتقای سلامت مردم استان، با نهایت توان تلاش می‌کنند.

او همچنین با اشاره به اهمیت مدیریت تخت‌های بیمارستانی در استان به ویژه در شرایط شیوع کروناویروس، از اضافه شدن ۷۰ تخت بستری در بیمارستان شهید رجایی شیراز در روزهای آینده خبر داد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا