شهرستان ها

تزریق ۷۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری های استان ایلام

ایلام-استاندار ایلام از تزریق هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری های استان ایلام طی هشت سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری صبح شنبه در آیین افتتاح زیرگذر و روگذر شهید کشوری ایلام با اشاره به ویژگی‌های استان ایلام در حوزه گردشگری، زیارت و عتبات عالیات اظهار کرد: مزین نمودن این پروژه به نام شهید کشوری از سرداران شجاع و دلاور در سال ۵۹ یک زیبایی خاصی به کار می‌دهد که رشادت‌های جوانان وطن و مردم عزیز این دیار را یک بار دیگر در جغرافیای ایلام زنده می‌کند.

وی افزود: ایران بزرگ مدیون ۸ سال مقاومت، بزرگی و دلاوری این مردمان است که با تمام توان خاک استان را ترک نکردند و قهرمانانه ایستادند و از این مرز و بوم دفاع کردند و حماسه مقاومت آفریدند.

استاندار ایلام با بیان اینکه جنگ در ایلام شروع شد ودر همین جا هم پایان یافت، ابراز کرد: قبل از یورش ارتش بعث به کشور در سال ۵۹ جنگ در منطقه میمک در ایلام شروع شد، که مردم، عشایر، ایلات، اقوام و همه و همه در دفاع از این سرزمین بیکران رشادت‌ها و حماسه‌های عظیمی را آفریدند و دشمن را زمین گیر کردند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ۳ هزار شهید ایلام گفت: تمامی مقدمات، تمهیدات و برنامه ریزی های لازم انجام شده تا در آذر ماه کنگره سه هزار شهید ایلام برگزار شود.

نوذری با بیان اینکه سالانه بیش از هشت میلیون تردد در ایلام به سمت عتبات عالیات به ثبت می‌رسد، عنوان کرد: مقاومت دیروز مروم در دوران دفاع مقدس امروز نتیجه داد و ایلام به دروازه عتبات عالیات تبدیل شد و امروز مرز ایلام هم برای ایرانیان و مسلمانان همچنان مقدس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید بیش از هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان تزریق شده است گفت: در حوزه مسائل شهری دو اولویت مهم وجود داشت، اول توسعه مفاهیم شهری و متناسب با آن توسعه اجتماعی و فرهنگی شهر که این دو مهم به انجام رسید و امروز شاهد کاهش آسیب‌ها و ایجاد نشاط در فصای کالبدی شهر ایلام هستیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا