شهرستان ها

تسهیلات ودیعه مسکن تا ۶۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود

اردبیل- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تا ۶۵ میلیون تومان با همراهی بانک‌های عامل در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری عصر یکشنبه در مراسم بهره‌برداری از آموزشگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در مشگین‌شهر اظهار کرد: در تهران ۶۵ میلیون تومان و در سایر شهرها ۶۰ میلیون تومان ودیعه مسکن به صورت قرض‌الحسنه به اجازه‌نشین‌ها پرداخت می‌شود تا بخشی از هزینه‌های خود را در این حوزه تأمین کنند.

محمد آئینی تصریح کرد: برای متقاضیان ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده نیز قرار شده ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت شود که ۱۵۰ میلیون تومان آن با نرخ سود صفر درصد است و مابقی تسهیلات نیز با بازپرداخت هشت تا ۱۰ ساله به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی گفت: با تأمین زمین و به صورت خودمالکی برای سازندگان مسکن پرداخت تسهیلات برای ۴۵۰ میلیون تومان تا ۳۰۰ میلیون تومان هدف‌گذاری شده که در تهران این رقم ۴۵۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها نیز ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری تلاش شرکت بازآفرینی شهری را در اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم یادآور شد و افزود: این آموزشگاه با همکاری راه و شهرسازی در منطقه محروم حسنعلی‌دره مشگین‌شهر اجرایی شده که راه و شهرسازی ۵۲ میلیارد تومان برای احداث این واحد آموزشی هزینه کرده است.

آئینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۱۵۲ پروژه بازآفرینی شهری به بهره‌برداری رسیده و در مناطق محروم عملیات اجرای ۹ هزار پروژه نیز با برآورد هزینه مورد نیاز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری همکاری شهرداری‌ها را در احداث این پروژه‌ها یادآور شد و اضافه کرد: چهار هزار پروژه به همت شهرداری‌ها و بخشی از پروژه‌ها نیز با همکاری راه و شهرسازی و دستگاه‌های متولی در حال انجام است که امیدواریم خروجی این اقدامات به توسعه و عمران بیشتر شهرها و مناطق محروم منجر شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا