شهرستان ها

تشدید ناپایداری‌های جوی/بارش‌ها غرب و مرکز اصفهان را در برمی‌گیرد

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از تشدید ناپایداری‌های جوی خبرداد و گفت: امواج بارشی تا روز شنبه مناطق شمال، شرق، غرب و مرکز استان را در بر می گیرد.

آسیه آقایی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: الگوهای هواشناسی بیانگر تداوم ناپایداری‌های جوی در سطح استان تا ابتدای هفته آینده است و در این مدت افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد لحظه‌ای و رگبار و رعد و برق به ویژه در مناطق شمالی، شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه ناپایداری‌ها روزهای جمعه و شنبه نیمه غرب استان را در بر می‌گیرد، اضافه کرد: تشدید ناپایداری‌های همرفتی روز پنجشنبه در مناطق شمال و شرق، روز جمعه در نیمه غرب، شمال و مناطق مرکزی و روز شنبه در غرب و جنوب استان است که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب در مسیل‌های فصلی، وقوع صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مستعد، بارش تگرگ در ارتفاعات، وزش تندباد لحظه‌ای توأم با گرد و خاک و اختلال در تردد جاده‌ای در این مناطق وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان تاکید کرد: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات در این مدت ضروری است و به دامداران توصیه می‌شود از چرای دام در مناطق مرتفع و یا حاشیه رودخانه‌ها به ویژه در ساعات بعد از ظهر خودداری کنند.

آقایی به بارندگی‌های شبانه روز گذشته در برخی نقاط استان اشاره کرد و گفت: بیشترین میانگین بارشی ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی از نطنز با سه میلی‌متر، علویجه ۲.۷ میلی‌متر، برزک ۲ میلی‌متر، بوئین و میاندشت هشت دهم میلی‌متر، خوانسار و دهق پنج دهم میلی‌متر و شهر اصفهان چهار دهم میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، ادامه داد: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: چوپانان با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا