شهرستان ها

تشویق خادمین و فعالین قرآنی در لرستان

خرم‌آباد- فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از تشویق خادمین و فعالین قرآنی از سوی این نهاد در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مرتضی کشکولی امروز شنبه در همایش نماز در استان لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه نماز عمود دین است، نماز وسیله تقرب به خدا است اظهار داشت: معیار قبولی اعمال نماز است، نماز کمک کننده به ایمان است، ناهی از فحشاء و منکر است و…، اینها توصیف نماز از سوی خداوند است.

وی با بیان اینکه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئولان و… که سهم مسئولیت آنها بیشتر است، اهمیت نماز را صیانت کنند و عامل به نماز اول وقت با الزامات آن باشند، نماز جماعت را مهم بشمارند، چرا که با این امر استحکام ایمانی آنها قوی‌تر می‌شود گفت: در غیر این صورت ما بقی فضائل راه به جایی نمی‌برد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در ادامه با اشاره به فعالیت دو کمیسیون اقامه نماز و منزلت نماز در سپاه استان اظهار داشت: در سال ۹۷، ۲۳ کمیسیون برگزار شد که ۱۱۴ مصوبه داشت و از این تعداد ۱۱۰ مورد اجرایی شدند.

سردار کشکولی با تاکید بر اینکه ما معتقد به اثر بخشی فعالیت‌ها در استان هستیم افزود: ۹۶.۴۹ درصد مصوبات این کمیسیون‌ها عملیاتی شده است، در سال ۹۸ نیز، ۲۸ کمیسیون برگزار شده که ۱۵۲ مصوبه داشته و از این تعداد ۱۳۶ مورد اجرایی شده است.

وی بیان داشت: سال ۹۹ با وجود شیوع بیماری کرونا، ۴۵ کمیسیون حوزه نماز در استان برگزار شده که ۲۸۵ مصوبه داشته‌اند و از این تعداد ۲۸۴ مورد عملیاتی و اجرایی شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: طی شش ماهه نخست امسال با وجود شیوع کرونا، ۱۳ کمیسیون منزلت نماز در استان برگزار شده که ۵۸ مصوبه داشته و از این تعداد ۳۲ مورد اجرایی شده است.

سردار کشکولی با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن مابقی مصوبات کمیسیون منزلت نماز در استان عنوان کرد: در قالب طرح «نکوداشت» نیز طی سال ۹۸، ۷۵ نفر «پایور» و ۸۰ سرباز تشویق شدند.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ نیز ۸۳ «پایور» و ۸۲ سرباز و در شش ماهه ابتدای امسال نیز ۱۸ «پایور» و ۲۳ سرباز در استان مورد تشویق قرار گرفتند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از تشویق خادمین و فعالین قرآنی استان خبر داد و افزود: در کمیسیون منزلت نماز، تشویق و ترویج فرهنگ نماز خوانی، تشویق فعالین و خادمین، مناسب سازی، تجهیز و زیبا سازی فضای مساجد، حسینیه‌ها و نمازخانه‌ها و… در دستور کار است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا