شهرستان ها

تشکیل جبهه فرهنگی مشکلات حوزه فرهنگ را رفع می کند

شیراز- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: ایجاد جبهه فرهنگی و هم افزایی دستگاه‌های متولی فرهنگ و تکیه بر توانمندی‌های داخلی، مشکلات حوزه فرهنگ را برطرف می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام صبح دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: چه بخواهیم یا خیر در جنگ نابرابر فرهنگی قرار گرفته‌ایم و همه آحاد جامعه موظف هستند این نکته را متذکر شود که فضای امروز، عرصه جنگ فرهنگی است.

وی افزود: راه پیروزی در عرصه جنگ نرم مشخص است و امام راحل راه دسترسی به پیروزی را با هم بودن عنوان کرده‌اند و افراد جامعه اینگونه به پیروزی می رسند که با هم باشند این درحالی است که مقام معظم رهبری نیز بر جبهه فرهنگی تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس متذکر شد: قرار بود در عرصه فرهنگی، این جبهه ایجاد شود این در حالی است که در حوزه اقتصادی جزیره‌ای عمل شده و هنوز جبهه اقتصادی هم نتوانسته‌ایم ایجاد کنیم که اگر جبهه اقتصادی در کشور تشکیل شود مشکلات برطرف خواهد شد.

وی افزود: برخی از دولتمردان به جای محقق کردن بیانات مقام معظم رهبری به دنبال کشورهای بیگاه بودند ولی اقتصاد ایران به قدری توانمند است که تحریم‌ها هیچ اثری بر اقتصاد ندارد.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: در حوزه فرهنگی کار به سختی حوزه اقتصاد نیست و گروه‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف اجماع نظر دارند و می‌توان با هم افزایی مشکلات فرهنگی را برطرف کرد البته باید این موضوع مدنظر باشد که جزیره‌ای نباید عمل شود و نظر جمع بر اجماع دیدگاه‌ها باشد.

به گفته دژکام، تمامی دستگاه‌های فرهنگی باید زیر پرچم رهبری باشند تا بتوان منویات مقام معظم رهبری را محقق کنند البته در این میان نباید فراموش کرد که تمام گروه‌ها و نهادهای فرهنگی یکسان هستند.

وی ادامه داد: اکنون بهترین فرصت برای آن است که بتوان با تکیه بر نیروهای داخلی و توانمندی‌های موجود در جامعه، مشکلات را برطرف کرد از این رو اگر مسئول یا فردی کوتاهی کنند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا