شهرستان ها

تصفیه خانه آب یاسوج پایان سال وارد مدار می شود/ پیشرفت ۸٠ درصدی

یاسوج_ مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج تا پایان سال وارد مدار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار برخه عصر شنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: تصفیه خانه اضطراری آب شهر یاسوج ۸٠ درصد پیشرفت دارد و در سال جاری ۱۱ میلیارد تومان به این پروژه اعتبار تزریق شده و تا پایان سال وارد مدار می‌شود.

وی با بیان اینکه سطح ایستایی آب در یاسوج پایین است، ابراز داشت: همچنان قطعی آب ساعتی در مناطقی از یاسوج پایدار است.

برخه افزود: یاسوج برای بهبود پایداری آب به ۳٠ هزار متر مکعب مخزن نیاز دارد.

برخه ابراز داشت: در بحث مطالبات آبداران. مطالبات آبداران از سال ۹۷ تا آبان ۱۴٠٠ پرداخت شد.

برخه با اشاره به اینکه رسالت ما رساندن آب سالم، بهداشتی و پایدار به مردم است، گفت: شرکت ما ۹ شهرستان، ۱۸ شهر و یکهزار و ۱۸ روستا را پوشش می‌دهد.

وی افزود: همچنین ۵٠ روستای با تنش آبی با تانکر تأمین آب می‌شدند.

برخه از فعال سازی شش هزار و ۷۱۷ انشعاب آب جدید در استان خبر داد و گفت: در محور تأمین آب تا مصرف آب برای هر متر مکعب آب دو هزار و ۸٠٠ تومان هزینه می‌کنیم و این در حالی است که هزینه تمام شده برای هر مشترک ۹٠٠ تومان است.

برخه با اشاره به اینکه شهرهای یاسوج و سی سخت دچار مشکل توپوگرافی و اختلاف ارتفاع است، ابراز داشت: منبع معصوم آباد ما تا برخی شهرک‌ها ۲۰۰ متر اختلاف ارتفاع داشته با دست در دست فرسودگی شبکه دادن، شکستگی‌هایی در مسیر رقم خورده است.

وی از چالش فرسودگی و قدمت بالای ۴٠ سال شبکه آب استان خبر داد و عنوان کرد: هدر رفت آب استان ۵۵ درصد است.

برخه با اشاره به جلوگیری ۱۳ درصدی هدر رفت آب در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری، عنوان کرد: هدر رفت آب در استان به ۴۲ درصد رسیده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: در بدو ادغام آب و فاضلاب استان با بدهی ۲۵٠ میلیارد تومانی رو به رو شدیم که پرداختی ما در ۹ ماهه به ۷۴ میلیارد تومان رسید.

برخه از تزریق و افزایش اعتبارات عمرانی در سال ۱۴٠٠ به نسبت سال قبل خبر داد و بیان کرد: این مبلغ در سال جاری به نسبت سال قبل دو برابر افزایش یافت.

وی افزود: تحقق اصلاح و توسعه شبکه به همراه ایجاد تأسیسات در استان عملیاتی شد.

برخه خاطرنشان کرد: آبرسانی به روستاهای محروم و دارای تنش آبی به مبلغ ۲۰۸ میلیارد تومان در قالب محرومیت زدایی با پوشش ۱٠ مجتمع آبرسانی در ۱۸۴ روستا در این بخش عملیاتی می‌شود.

برخه افزود: با تحقق این تزریق اعتبار، مشکل تنش آبی بسیاری از روستاهای استان حل خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همچنین از تصویب پروژه اصلاح و توسعه آب شهر یاسوج در سفر ریاست جمهوری در طی دو سال با اعتبار ۲۲٠ میلیارد تومان و تصفیه خانه فاضلاب چرام با ۴۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، چندین گزارش از وضعیت فرسایشی روند ساخت تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج توسط این خبرگزاری منتشر شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا