شهرستان ها

تصمیم جدی نمایندگان خوزستان حمایت از استاندار جدید است

اهواز- رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: تصمیم جدی نمایندگان خوزستان حمایت از استاندار جدید به‌منظور تقویت همدلی و انسجام در استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله ایزدپناه پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار خوزستان اظهار کرد: تصمیم جدی نمایندگان حمایت جدی از استاندار فعلی برای تقویت همدلی و انسجام در استان خوزستان است؛ نمایندگان خوزستان شاید در بهترین شرایط دارای یک وحدت بسیار خوبی هستند که حمایت از دولت و همچنین درصدد و رفع مشکلات استان برای همراهی با مدیران از آن جمله است.

وی با بیان اینکه بی‌سابقه‌ترین رأی اعتماد به وزرا را در دولت فعلی شاهد بودیم، افزود: در موافقت با کلیات برنامه‌های ارائه شده دولت مردمی رئیسی چهار نفر از نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی سخنرانی داشتند که این نکته خوبی است؛ به دنبال سهم خواهی نیستیم ولی برای خوزستان دلسوز هستیم و فکر نمی‌کنم کسی به‌اندازه نمایندگان از مشکلات مردم در شهرستان‌های مختلف باخبر باشد.

ایزدپناه با اشاره به اینکه مشکلات عدیده خوزستان با امنیت این استان گره خورده است، بیان کرد: مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با امنیت گره خورده که در صورت رفع نشدن مشکلات این حوزه باید منتظر عواقب ناامنی باشیم؛ اکنون تمرکز نمایندگان خوزستان بر آب این استان است ولی بیکاری و نبود شغل برای جوانان عمده‌ترین مسئله در خوزستان است که باعث شده تا در تنش‌های آبی اخیر جوانان برای درد و دل‌های خود کف خیابان بیایند ولی جریانات ضد نظام و منافق از آن سوءاستفاده کردند.

اختیارات خوزستان سلب شده است

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با گلایه از اینکه برای کوچک‌ترین اقدامی در خوزستان باید از تهران اجازه گرفت، تشریح کرد: سازمان آب و برق خوزستان به‌عنوان یک نهاد ریشه‌ای در کشور اختیاراتش سلب شده و در اختیار تهران است؛ چیزی جز پوست و استخوان از شرکت ملی حفاری نمانده و اختیارات آنها به مرکز اعطا و خلع سلاح شدند که خواسته نمایندگان استان نیز بازگشت این اختیارات است.

ایزدپناه با تأکید بر اینکه امنیت اگر نباشد، سرمایه‌گذاری و اقتصاد معنی ندارد و آسایشی برای مردم باقی نمی‌ماند، عنوان کرد: انتظار دارم که نهادهای امنیتی و انتظامی در خوزستان به‌صورت ویژه تقویت شود تا در مرزها دشمن از موقعیت سوءاستفاده می‌کند؛ همچنین کمبود امکانات و حتی وسیله نقلیه برای نیروی انتظامی باید برطرف شود.

وی عنوان کرد: ضمن حمایت از استاندار جدید خوزستان به‌عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حق نظارت را بر خود واجب می‌دانیم و هر جا برای تذکر یا مشورت احساس تکلیف کنیم، این کار را انجام می‌دهیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا