شهرستان ها

تعامل خانواده و مدرسه حلقه مفقوده پیشگیری از کاهش سن اعتیاد

اردبیل- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با تاکید بر تعامل خانواده و مدرسه برای جلوگیری از کاهش سن اعتیاد گفت: زمینه آگاه‌سازی دانش آموزان با هدف جلوگیری از کاهش سن اعتیاد فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه رضاقلیزاده ظهر یکشنبه در نشست با مدیران کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: زمینه آگاه‌سازی دانش آموزان اردبیلی با هدف جلوگیری از افزایش سن اعتیاد با برگزاری نشست‌های کتابخوان و معرفی کتاب‌های مرتبط فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی، افزایش آگاهی و دوری از رفتارهای پرخطر را به همراه دارد، خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های عمومی استان برای مشارکت در اجرای برنامه‌هایی در راستای ارتقای سطح آگاهی اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان آمادگی کامل دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: ترغیب جوانان و نوجوانان به امر مطالعه و کتابخوانی امری مقدس است که نباید از سوی مسئولان به دست فراموشی سپرده شود و کتابخانه‌های عمومی را می‌توان به عنوان مهمترین سنگرهای فرهنگی در مبارزه با اعتیاد دانست.

اکبر منتظری، دبیر مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نیز در این نشست با ابراز نگرانی از کاهش سن اعتیاد بیان کرد: تعامل بیشتر مدارس و اولیای دانش آموزان برای جلوگیری از گرایش این قشر به مواد مخدر لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر تبدیل به یک گفتمان همگانی شود، افزود: با شعار دادن نمی‌توان با مواد مخدر مبارزه کرد و در این مسیر باید همه افرادی که در مبارزه با مواد مخدر مسئولیت دارند، فعالیت حساب شده داشته باشند.

منتظری با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی دانش‌آموزان گفت: نوجوانان و جوانان در معرض این ماده خانمان‌سوز قرار دارند و در این شرایط توجه مؤلفه‌های فرهنگی و ترویج شعائر دینی دژی مستحکم برای مقابله با معضلات اجتماعی است و باید در این زمینه بیشتر کار شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا