شهرستان ها

تعداد و کیفیت تشکل‌های مردم نهاد افزایش پیدا کند

قزوین- رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: باید تعداد و کیفیت تشکل‌های مردم نهاد افزایش پیدا کند تا بتوان با برنامه‌های رسانه‌ای، فرهنگی و ترکیبی دشمنان مقابله کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه محمدبیگی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سمینار آموزشی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور که با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن همایش مؤسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی ۴ فراکسیون در حوزه ایثار و شهادت دارد و نمایندگان در راستای ارائه خدمات به خانواده‌های شهدا و ایثارگران و رفع مشکلات آن‌ها و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: همه مسئولان نظام در احیای حقوق خانواده‌های شهدا و ایثارگران تلاش می‌کنند و همواره در جهت رفع مشکلات آنها گام برمی‌دارند تا بتوانند رضایتمندی این قشر معظم جامعه را کسب کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز حل مشکلات تأمین دارویی و درمانی ایثارگران اولویت کاری مسئولان است تا بتوانند وضعیت موجود را مطلوب کنند.

محمدبیگی بیان کرد: یکصد و ۲۲ تشکل مردم نهاد در کشور وجود دارد که این آمار کم است و باید افزایش یابد زیرا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های اسلام در جامعه با استفاده از ظرفیت‌های این تشکل‌ها ضروری است.

این مقام مسئول گفت: خانواده‌های شهدا انسان‌های بزرگ‌منشی هستند که باید روحیه ایثار و شهادت و فداکاری آن‌ها در کشور الگوسازی شود تا آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان از آن‌ها الگوبرداری کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین خاطرنشان کرد: دشمنان با شبکه‌سازی و همچنین استفاده از ماهواره‌ها و فضای مجازی علیه انقلاب اسلامی و خدشه‌دار کردن اعتقادات دینی مردم تلاش می‌کنند.

وی افزود: تشکل‌های مردم نهاد با اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌توانند امروز مروج فرهنگ اصیل قرآنی مجاهدت در راه خدا، وطن‌دوستی، انسان‌دوستی و بشردوستی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشند لذا حمایت و پشتیبانی از تشکل‌های مردم نهاد حوزه ایثار و شهادت ضروری است.

این مقام مسئول ادامه داد: باید تعداد و کیفیت تشکل‌های مردم نهاد افزایش پیدا کند تا بتوان با برنامه‌های رسانه‌ای، فرهنگی و ترکیبی دشمنان در دنیا مقابله کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: تشکل‌های مردم نهاد در شناساندن مکتب شهید بابایی‌ها، لشگری‌ها و سلیمانی‌ها به آحاد جامعه به‌ویژه جوانان می‌توانند نقش‌آفرین باشند و فرهنگ ایثار و شهادت را گسترش دهند.

وی بیان کرد: تشکل‌های مردم نهاد در ترویج غیرت و حجاب در جامعه ورود جدی کنند تا با برجسته‌سازی این ارزش‌ها بسیاری از مشکلات موجود برطرف شود.

این مقام مسئول گفت: ارتباط دانش‌آموزان با خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید تقویت شود تا این قشر جامعه بیشتر با سیره و منش شهدا و والدین شهید و همچنین با وصایا و توصیه‌های شهیدان در حوزه‌های عفاف و حجاب و دفاع از ارزش‌ها و انقلاب اسلامی آشنا شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین افزود: باید بسترهای خوبی جهت دیدار دانش‌آموزان با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و بازدید آنها از موزه‌های شهدا فراهم شود تا شناخت آنها از شهدا ارتقا یابد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا