شهرستان ها

تغذیه فکری و محتوایی مداحان از اهداف اصلی بسیج است

رئیس بسیج مداحان استان البرز گفت: تغذیه فکری و محتوایی مداحان و بصیرت‌افزایی این قشر از جمله اهداف بسیج مداحان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم نوروزی‌فر بعد از ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مسئولان سابق و جدید کانون بسیج مداحان شهرستان نظرآباد که با حضور فرمانده ناحیه سپاه نظرآباد و جمعی از مداحان شاخص این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هم‌افزایی خوبی بین بسیج مداحان و کانون مداحان در سطح استان انجام شده است، چراکه همگی زیر پرچم امام حسین و اهل بیت (ع) جمع شدیم و یک هدف را دنبال می‌کنیم.

رئیس بسیج مداحان استان البرز بیان کرد: بسیج مداحان و هیئات مذهبی با پیروی از تأکیدات فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر انجام فعالیت‌ها تحت لوای بسیج و سخنرانی سالانه که در سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) عنوان می‌شود، گام بر می‌دارند.

وی از جمله اهداف بسیج مداحان را جذب و سازمان‌دهی و به‌کارگیری مداحان بسیجی، مسئولان هیئات مذهبی، تغذیه فکری و محتوایی مداحان و بصیرت‌افزایی این قشر، عنوان کرد.

فعالیت بیش از ۲۵۰۰ مداح بسیجی در البرز

نوروزی‌فر با بیان اینکه تعداد اعضای سازمان بسیج مداحان این استان، بالغ بر ۲ هزار و ۵۲۴ نفر عضو است، تصریح کرد: که از این تعداد بالغ بر ۹۰۰ نفر خواهران مداح را تشکیل داده و سازمان‌دهی جلسات و هیئات مذهبی در سطح استان انجام می‌شود، امیدوارم این اقدام در سطح نظرآباد به خوبی با حضور رئیس بسیج مداحان این شهرستان صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه توجه خاص به هیئات مذهبی در حیطه، وظیفه و مأموریت‌های سازمان است، بیان کرد: قبل از بیماری کرونا با به‌کارگیری اساتید مجرب، کلاس‌های مختلف در زمینه مقتل‌شناسی تشکیل شد و بستر برای فعالیت مداحان خوب و شایسته در حوزه جوانان، نوجوانان و پیشکسوتان فراهم شد و امیدواریم با ریشه‌کن شدن این بیماری بتوانیم همچون گذشته در این مسیر گام بر داریم.

دشمن به دنبال ایجاد بدعت و خرافه است

رئیس بسیج مداحان استان البرز خاطرنشان کرد: دشمن با ایجاد بدعت، خرافه و خیلی مسائل در زمینه مداحی و اهل بیت (ع) در میان مداحان شاخص نفوذ می‌کند تا بتواند به نوعی در میان این قشر انحراف ایجاد کند.

وی افزود: امیدواریم اهل بیت (ع) کمک کنند تا به کسانی که چندین سال در دستگاه اهل بیت (ع) نوحه‌سرایی می‌کنند، آسیبی وارد نشود.

رئیس بسیج مداحان استان البرز با بیان اینکه مداحان از اقشاری هستند با شیوع بیماری کرونا آسیب دیدند، خاطرنشان کرد: ارتزاق و امور مداحی بسیاری از مداحان از طریق مداحی و ختم خوانی صورت می‌گرفت، متأسفانه آنها در این زمینه دچار مشکل شدند.

وی با بیان اینکه مداحان معسر نیازمند شناسایی شدند و چندین نوبت کمک‌های مؤمنانه به آنها انجام شد، متذکر شد: این کافی نیست و باید اقدامات بهتری انجام شود، چراکه بسیج مداحان و کانون بسیج مداحان پرچم‌دار کمک به مداحان معسر باشند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا