شهرستان ها

تلاش برای کاهش واردات تجهیزات صنعت آب و فاضلاب

زنجان-مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در تلاش هستیم با تعامل مراکز تحقیقاتی واردات تجهیزات صنعت آب و فاضلاب کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدسیاحی صبح سه شنبه در نشست مشترک با رئیس و اعضای هیات علمی دانشگاه زنجان گفت: این شرکت مهندسی آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استان زنجان است و در این راستا از هیچگونه حمایتی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: شرکت مهندسی بر اساس رسالت خود و با هدف ارائه خدمات بهینه و مطلوب به مردم، از طرح های تحقیقاتی دانشگاه ها به خصوص در زمینه تامین تجهیزات، فرآیندهای تصفیه آب و فاضلاب حمایت می کند.

سیاحی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز صنعت آب و فاضلاب کشور از خارج تامین می شود که در سایه همکاری تنگاتنگ با دانشگاه و امضای تفاهم نامه های همکاری متعدد، این میزان واردات رو به کاهش گذاشته است و تلاش می شود این میزان به صفر برسد.

مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فن آوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر حمایت از رساله های دکتری و پایان نامه های ارشد مرتبط با حوزه صنعت آب و فاضلاب کشور، گفت: برای داخلی سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت و عملیاتی سازی ارتباط صنعت با دانشگاه آماده همکاری همه جانبه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان نیز با اشاره به نیاز این شرکت به توان فنی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استان برای رفع نیاز های حوزه آب و فاضلاب گفت: در زمینه تامین تجهیزات آب شیرین کن و تصفیه فاضلاب همکاری هایی با دانشگاه زنجان در دست اقدام است.

علیرضا جزء قاسمی افزود: به دلیل تحریم های ظالمانه و دشواری در تامین و واردات تجهیزات مورد نیاز، دست محققین و پژوهشگران را به گرمی می فشاریم و همچون گذشته آماده همکاری با دانشگاه هستیم.

وی ادامه داد: دانشگاه زنجان در زمینه کنترل کیفی آب، استفاده از پساب، گندزدایی و روش های تصفیه فاضلاب همکاری های خوبی با شرکت آب و فاضلاب استان زنجان داشته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا