شهرستان ها

تمام فیوضات عالم به واسطه حضور و وجود امام معصوم (ع) است

کاشاناستاد حوزه و دانشگاه گفت: تمام فیوضات عالم به واسطه حضور و وجود امام معصوم (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام مسعود عالی شامگاه دوشنبه در مراسم جشن امامت حضرت امام زمان (عج) که در هیئت خدمت محور یاوران حضرت مهدی (عج) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از عقاید محکم شیعیان این است که امام روی زمین حی و حاضر است.

وی با بیان اینکه خداوند حکیم است و برای هر کاری هدف دارد، ابراز داشت: هدف خداوند از خلقت عالم و انسان برای بندگی خالص است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه این بندگی از انسان کامل سر میزند، ابراز داشت: نمونه مشخصی از یک انسان کامل کسی است که هیچ گناهی انجام ندهد و حتی فکر آن را هم نکند و این فرد یک امام معصوم (ع) است.

وی با بیان اینکه اگر حجت خدا در عالم نباشد دنیا بی هدف است، گفت: به واسطه این حجت بر روی زمین مردم فیض و روزی و حیات دارند.

حجت الاسلام عالی با اشاره به اینکه تمام فیوضات عالم به واسطه حضور و وجود امام معصوم (ع) است، خاطرنشان کرد: اعتقاد شیعه این است که امام زمان (عج) با ما مردم و در کنار ما زندگی می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره اینکه تمام اعمال شیعیان هر روز به امام زمان عرضه می‌شود، گفت: امام زمان بر حال و احوال مردم و مؤمنین اشراف دارند.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) که محبت امام به مردم مثل محبت مادر به بچه و حتی بیشتر از آن است، افزود: محبت والدین به فرزند آنها غریزی است که حتی حیوانات هم دارند ولی محبت امام به مردم الهی است.

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه امام از پدر مهربان‌تر است، تاکید کرد: اولین و مهمترین قدم برای نزدیکی به امام زمان (عج) این است که غفلت نکنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا