شهرستان ها

تنش آبی در کمین ۵۳۰ روستای استان قزوین

قزوین – مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود اگر وضعیت نزولات جوی در استان ادامه‌دار باشد در تابستان آینده، ۵۳۰ روستای استان با تنش آبی مواجه خواهند شد.

اکرم نجفی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به موضوع مهاجرت به روستاها، تمایل برای ساخت واحدهای مسکونی افزایش یافته و بعضاً در کارگروه‌های بنیاد مسکن بحث تغییر کاربری فضای سبز به مسکونی از سوی اهالی روستاها درخواست می‌شود.

وی افزود: گرچه سعی می‌شود این تغییر کاربری داده نشود اما وظیفه است که به تمام نیازهای مردم روستاها توجه کنیم.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری قزوین ادامه داد: پویش درختکاری و هر پویش سبز دیگر که توسط دستگاه‌های مختلفی همچون منابع طبیعی و … صورت می‌گیرد اقدام خوبی است که می‌تواند در توسعه فضای سبز و جذابیت‌های بصری در روستاها نقش بسزایی ایفا کند.

نجفی با اشاره به نگرانی در زمینه مواجه بودن امسال استان قزوین با تنش آبی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود اگر وضعیت نزولات جوی در استان ادامه‌دار باشد در تابستان سال ۱۴۰۱، ۵۳۰ روستای استان با تنش آبی مواجه شوند که در کارگروه‌های مختلف در این زمینه پیشنهادها و راهکارهای لازم ارائه و پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نهال‌ها به سختی تهیه می‌شود لازم است دهیاران در نگهداری درختان غرس شده جدیت داشته باشند.

این مسئول اذعان کرد: نیازی نیست از آب شرب تصفیه شده برای آبیاری درختان و فضای سبز شهرها و روستاها استفاده شود بلکه می‌توان برای آبیاری از پساب‌های تصفیه شدن شهرک‌های صنعتی استفاده کرد و توسعه فضای سبز را بیشتر استمرار بخشید.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا