شهرستان ها

تنها کشتارگاه صنعتی دام استان ایلام تعیین تکلیف شود

ایلام-مدیرکل بازرسی کل استان ایلام گفت: تنها کشتارگاه صنعتی دام استان ایلام تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مالک روشنی ظهر یکشنبه در جلسه کمیسیون علمی تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه‌های قضایی و اجرایی با موضوع بررسی علل و عوامل کمبود و گرانی مرغ و راهکارهای جلوگیری از آن در محل سالن جلسات بازرسی کل استان ایلام اظهار کرد: با توجه به اهمیت و اولویت رضایتمندی مردم بر سایر امور و با توجه به نارضایتی‌های به وجود آمده در سطح جامعه در اثر این موضوع باید علل پدید آمدن و همچنین راهکارهای جلوگیری از این چنین موضوعاتی به صورت دقیق مورد رسیدگی قرار گیرد.

روشنی در خصوص موضوع ذخیره‌سازی نیز گفت: با توجه به فلسفه ذخیره‌سازی مرغ باید به این امر دقت شود چرا که ذخیره سازی هم برای کمک به مرغداران در زمان ناترازی عرضه و تقاضا و هم برای تنظیم بازار در زمان کمبود مرغ می‌باشد که متاسفانه این مقوله در استان ایلام مغفول مانده است و مسئولین امر در این رابطه باید جدیت بیشتری را داشته باشند.

مدیرکل بازرسی کل استان ایلام به عدم نظارت کافی بر بازار نیز اشاره کرد و عنوان کرد: در برخی اوقات در بیشتر فروشگاه‌ها و مغازه‌ها گوشت مرغ قطعه بندی شده موجود است ولی متاسفانه در مراکز عرضه گوشت مرغ، مرغی وجود ندارد و این موضوع اصلاً قابل قبول نیست.

وی در پایان به کشتارگاه صنعتی دام ایلام نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه مرکز عرضه گوشت قرمز که تحت نظارت و کنترل دامپزشکی ذبح انجام گرفته باشد در شهر ایلام وجود ندارد و این موضوع یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم شهر ایلام است چرا که غالباً گوشت به صورت غیر مجاز و بدون نظارت ناظر شرعی و بهداشتی عرضه می‌شود.

روشنی ادامه داد: با توجه به وجود بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌طلبد مسئولین مربوطه هرچه سریع‌تر در خصوص تنها کشتارگاه صنعتی دام استان تصمیم گیری کنند چرا که این موضوع با سلامت جامعه مرتبط است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا