شهرستان ها

توانمند سازی سربازان کرمانشاهی با آموزش‌های متناسب با نیاز بازار

کرمانشاه- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه از توانمند سازی سربازان کرمانشاهی با آموزش‌های متناسب با نیاز بازار خبر داد.

یاور محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اداره فنی و حرفه‌ای آموزش‌های متعدد و متناسب با نیاز بازار کار و فناوری‌های نوین برای توانمند سازی سربازان را ارائه می‌دهد.

وی افزود: آموزش‌ها به صورت حضوری و با ارائه مطالب تئوری و عملی به‌صورت همزمان و بر اساس استاندارد هر رشته آموزشی به سربازان وظیفه داده می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: توانمند سازی سربازان وظیفه و مهارت آموزی آنان جهت ورود به بازار کار پس از اتمام سربازی از اهداف این کار است.

محمدی گفت: تمام سربازان معرفی شده جهت آموزش می‌توانند از مزایای مهارت آموزی بهره مند شده و ۶۰ درصد در پادگان‌ها و ۴۰ درصد در کارگاه‌های محیط کار واقعی آموزش می‌بینند.

وی بیان کرد: تمامی سربازان پس از اتمام دوره و شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی می‌توانند گواهینامه مهارت آموزی بین المللی را دریافت کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: بر اساس استاندارد مربوطه و ساعات آموزشی خاص هر رشته سربازان می‌توانند مهارت‌های آموزشی جوشکاری، برق ساختمان، مکانیک خودرو، کامپیوتر، کشاورزی، گیاهان دارویی، کار آفرینی، تأسیسات و از قبیل کارها را دریافت کنند.

محمدی خاطر نشان کرد: بر اساس مفاد تفاهم نامه‌های منعقده سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح در استان کرمانشاه برای سربازان هزینه‌ای نداشته و به صورت حضوری در محل پادگان و تعمیرگاه‌های پادگان‌ها و در مراکز اجرا می‌گردد.

وی گفت: به دلیل عدم امکان جذب مربی و انتقال حدود ۶۰ نفر از مربیان تبدیل وضعیت شده به سایر دستگاه‌ها و قطع سهمیه امریه سرباز مربی تعدادی از کارگاه‌ها فاقد مربی هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه افزود: در برخی از کارگاه‌ها از مربیان سایر کارگاه‌های آموزشی به منظور جبران کاهش نیرو کمک گرفته و به دلیل عدم تقاضا از سوی دستگاه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی برخی از رشته‌ها در استان کرمانشاه آموزش داده نمی‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا