شهرستان ها

توجه به ابعاد سیاسی و علمی امام خمینی (ره) نباید فراموش شود

رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم تبیین شخصیت سیاسی و علمی امام خمینی (ره)، گفت: رسانه و صدا و سیما در این زمینه تولید محتوا داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله صادق احسانبخش نماینده اسبق نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت، اظهار کرد: برگزاری مراسم نکوداشت ریشه تاریخی و دینی دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید روزهای مهم را گرامیداشت، گفت: بزرگداشت ایام الله‌ها الگوسازی برای نسل‌های آینده است.

آیت الله فلاحتی بر تثبیت خاطره‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: ایام الله برای تذکر است و تکلیف داریم آنچه مربوط به ایام الهی است، را احیا کنیم.

وی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، بیان کرد: پس از بعثت انبیا هیچ حرکتی مانند نهضت امام (ره) نبود و همه باید تلاش کنیم این نهضت با بیدارگر آن باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، وجود پیام‌های جدید در بزرگداشت سالروز ۱۴ و ۱۵ خرداد را مهم دانست و اضافه کرد: قیام امام (ره) و تحقق انقلاب اسلامی باید برای نسل حاضر تبیین شود.

آیت الله فلاحتی، خواستار استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما به منظور تربیت انسان شد و اظهار کرد: رسانه مبلغی است که همیشه در حال تبلیغ است و از فرهیختگان برای انتقال پیام دین باید استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین شخصیت امام (ره) برای نسل کنونی، بیان کرد: اگر تنها به بخش‌های سیاسی امام (ره) پرداخته شود دیگر بخش‌ها مغفول می‌ماند.

امام جمعه رشت، امام (ره) را در بعد علمی فقیه، مفسر، فیلسوف و عارف دانست و ادامه داد: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در ایام بزرگداشت ارتحال امام (ره) ابعاد چهارگانه علمی امام (ره) را برای جامعه بیان کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه سیاست امام (ره) دنیا را به لرزه درآورد، تصریح کرد: امام (ره) در بعد سیاسی پیامبرگونه سخن می‌گفت به طوری که عوام می‌فهمید و خواص می‌پسندید.

امام جمعه رشت با اشاره به سیاست الهی و دینی امام (ره)، اضافه کرد: جوانان باید متوجه سیاست الهی و دینی امام (ره) شود البته هنوز تا رسیدن به این جایگاه رفیع فاصله بسیاری داریم.

آیت الله فلاحتی بر تبیین ابعاد علمی و سیاسی امام (ره) برای نسل جوان تاکید کرد و یادآور شد: ابعاد علمی و سیاسی امام (ره) نباید به فراموشی سپرده شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا