شهرستان ها

توجه ویژه شورای شهر مشهد به مناسب‌سازی معابر شهری

مشهد ـ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری و شورای شهر در این دوره توجه خاصی به مناسب سازی معابر و گذرگاه‌های شهری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن موحدیان ظهر یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی مشهد اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر مشهد در این دوره توجه خاصی به مناسب‌سازی معابر و گذرگاه‌های شهری خواهد داشت.

وی با بیان این‌که ایجاد دسترسی برای ساکنان نواحی مختلف شهر، یک وظیفه بر زمین مانده از مدیران پیشین شهری است، ادامه داد: مشهد ۳۱ هزار و ۳۷۷ هزار معلول دارد که ۳۶ درصد آنان را جامعه بانوان و مابقی را مردان تشکیل می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: معلولان، حقوقی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد، کارهای خوبی در کمیسیون خدمات شهری آغاز شده است که امیدواریم اقدامات خوبی به ثمر بنشیند.

وی ضمن تأکید بر نظارت بر ساخت و سازها، تصریح کرد: فردا مانور سراسری ایمنی و زلزله برگزار می‌شود، استحکام بنا و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها بسیار مهم است به‌ویژه در مساجد که محل تجمع افراد است اما مقررات ساختمان در ساخت اغلب آن‌ها لحاظ نشده است.

مشکلات معلولان مشهدی برای دسترسی به اماکن شهری

محمد ایمانی‌راد، مدیرعامل جامعه معلولان خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: افراد دارای معلولیت در مشهد مشکلات متعددی برای دسترسی به فضاها و اماکن مختلف شهری دارند.

وی افزود: در مشهد به رغم تلاش‌های خوب صورت گرفته، هنوز مشکلات زیادی وجود دارد، در بسیاری از ساختمان‌ها و فضاهای عمومی رمپ وجود دارد اما فقط در حد رفع تکلیف بوده و قابل استفاده نیست، پیاده‌روها به‌سازی می‌شود ولی با وجود هزینه بالا برای معلولان قابل استفاده نیست.

مدیرعامل جامعه معلولان خراسان رضوی اضافه کرد: باید مناسب‌سازی پروژه‌ها قبل از تحویل از پیمانکار توسط افراد دارای معلولیت بررسی شود تا ایرادات برطرف شود.

ایمانی‌راد ادامه داد: شهرداری به‌عنوان یکی از مؤثرترین مؤلفه‌های فرهنگی در مشهد شناخته می‌شود، توقع این است که فرهنگ‌سازی تنها محدود به ایام مناسبتی نشود و در طول سال نیز انجام شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا