شهرستان ها

توسعه فرهنگ عاشورا و اربعین بستری برای در راه حق ماندن است

گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: مراسم عاشورا، اربعین، صفر بهانه‌ای است که ما در راه باشیم و به بیراهه نرویم.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری طرح شمیم حسینی (ع) با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: امام حسین(ع) راه عزت، طریق سعادت و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر را پیش روی ما قرار داده و نهضت ایشان تا عصر ظهور هم پابرجا است و انقلاب اسلامی ایران هم در تداوم نهضت سرخ حسینی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان‌کرد: مراسم عاشورا، اربعین، صفر بهانه‌ای است که ما در راه باشیم و به بیراهه نرویم.

وی افزود: گلستان از جهت برخورداری مردم نیک اندیش و ولایت‌مدار ممتاز بوده که از مصادیق آن می‌توان به موقوفات سیدالشهدا اشاره کرد.

سیلمانی فرد گفت: قاطبه موقوفات به تعزیت شعائر مذهبی به ویژه ماه محرم و تعزیه داری سیدالشهدا برمی‌گردد.

وی ادامه داد: گلستان پنج هزار و ۶۰۰ موقوفه و ۷۱ هزار رقبه وقفی دارد که از لحاظ تعدد رقبات رتبه پنجم کشوری را دارا هستیم و نشان از جایگاه استان در امور خیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان کرد: طبق منویات رهبری باید موقوفات احیا و از آن در جهت محرومیت‌زدایی استفاده شود که تلاش شده با مردمی کردن وقف و سپردن امور به دست آنها این عمل اتفاق بیفتد.

سلیمانی فرد گفت: هزار و ۳۱۰ مکان مذهبی اعم از مسجد و تبعات آن در گلستان پس از انقلاب اسلامی توسط مومنان برای توسعه فرهنگی و مذهبی بنا نهاده شده که بیش از ۳۳ درصد موقوفات استان را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم محرم، اضافه کرد: در این راستا باید ارتباط نظام مند و منسجمی باید بین اوقاف و تبلیغات اسلامی شکل گرفته تا بتوان با هم افزایی بهتری این مراسم را برگزار کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا