شهرستان ها

توسعه فیبر نوری در اصفهان 12 درصد بیشتر از میانگین کشور

مدیر شرکت مخابرات منطقه اصفهان خبر داد؛

مدیر شرکت مخابرات منطقه اصفهان گفت: در حال حاضر 39 هزار 500 فیبر نوری در استان اصفهان دایر است که 12 درصد بالاتر از میانگین کشور است.


به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اسماعیل قربانی در افتتاح پروژه “نهضت جهادی فیبر نوری مخابرات ایران”(نجما) در استان اصفهان اظهار داشت:  سال‌ها است که در دنیا بستر فیبر نوری ایجاد شده و ما نیز در راستای توسعه دسترسی کاربران اینترنت به این سمت رفته‌ایم.

وی با اشاره به شاخص مخابراتی استان اصفهان افزود: این استان 6 و نیم درصد مساحت کل کشور را در اختیار دارد و جمعیت آن  بالغ بر 5 میلیون و 400 هزار نفر است که شرکت مخابرات برای این جمعیت 11090 کیلومتر فیبر نوری در سطح استان اصفهان اجرا کرده است.

ادامه داد: از  1432روستای استان اصفهان 931 داری ارتباط مخابراتی است و 772 روستا به ADSL  درسترسی دارند. 1698 روستا نیز دارای پوشش تلفن همراه هستند.

وی یادآور شد: 2 و نیم میلیون مشترک تلفن ثابت و 45 / 98 درصد ضریب نفوذ تلفن ثابت داریم بکه از میانگین کشوری 11 درصد بالاتر است.

قربانی خاطر نشان کرد: نزدیک به 7 میلیون و نیم تلن همراه با 66800 پورت اینترنت پرسرعت داریم و می‌توان گفت که در حدود ده میلیون سرویس مخابراتی در استان اصفهانی فعال است.

وی با اشاره به طرح نجما تصریح کرد: برای دسترسی به FTTH یا همان فیبر نوری 180000 ظرفیت سازی بالقوه داریم که مشترکان اصفهانی در صورت تقاضا در کمتر از یک هفته و نقاط دورتر کمتر از یک ماه می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

مدیر شرکت مخابرات منطقه اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر 39  هزار 500 فیبر نوری در استان اصفهان دایر است که 12 درصد بالاتر از میانگین کشور است.

وی تاکید کرد: دنیا در حال گذر به سمت فیبر نوری است و در ده سال آینده ارتباطات مبتنی بر مس نخواهد بود.

مدیر شرکت مخابرات منطقه اصفهان گفت: توسعه فیبر نوری را از سال 95 شروع کردیم با حرکت جهادی قرار است برای دوسال آینده ظرفیت سازی دسترسی عظیم به اینترنت را فراهم کنیم.

پروژه “نهضت جهادی فیبر نوری مخابرات ایران”(نجما) در استان اصفهان با حضور سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، قربانی مدیر شرکت مخابرات منطقه اصفهان و تنی چند از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس به صورت نمادین افتتاح شد.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا