شهرستان ها

توسعه نیروگاه‌های کوچک در دستورکار مسئولان کشور قرار گیرد

بندرعباس – نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: توسعه نیروگاه‌های کوچک در کنار نیروگاه‌های بزرگ در دستورکار مسوولان کشور قرار گیرد و تنها تمرکز بر نیرو گاه‌های بزرگ قرار نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد عبادی زاده جمعه شب در دیدار با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توسعه نیرو گاه‌های کوچک نقش مهمی در امنیت و پدافند غیر عامل دارند و از طرفی نیز بخشی از بار سنگین تامین انرژی از دوش نیروگاه‌های بزرگ برداشته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل تامین برق صنایع پرداخت و گفت: یکی از مشکل‌های اصلی صنایع در هرمزگان تامین برق است که امید می‌رود در سال رفع موانع تولید با دادن مشوق‌هایی به این صنایع، آنها برق خود را مستقل از شبکه برق سراسری تامین کنند.

امام جمعه بندرعباس به مسایل هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: هرمزگان از جایگاه ویژه‌ای در بخش اقتصاد کشور برخوردار است اما متناسب با این جایگاه توسعه نیافته است.

حجت الاسلام عبادی زاده ابرای داشت: بسیاری از مناطق هرمزگان در گذشته و تاریخ قبل از اسلام دارای گمرک و منشا تحول اقتصادی برای کشور بودند که اکنون به سختی می توان نام این مناطق را در تاریخ پیدا کرد.

وی عنوان کرد: شهرهای آباد کشورهای جهان در مناطق ساحلی قرار دارد اما در کشور ما شرایط برعکس است چزا که نوعی گریز از مناطق ساحلی در سیاست گذاران کشور وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از مساله به نوع نگاه تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور نسبت به مناطق ساحلی به خصوص در جنوب کشور باز می‌گردد که امیدواریم این رویکرد تغییر کند.

حجت الاسلام عبادی زاده یادآور شد: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سال ۹۶، به لحاظ فقر رتبه چهار کشور و به لحاظ بیکاری نیز تنها ۳ تا ۴ استان در جایگاه پایین تری قرار دارند و رابطه معنا داری بین فقر و بیکاری وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار داشت: این استان وضعیت نامطلوبی دارد و مردم مناطق مختلف آن با فقر و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند آن هم در شرایطی که ۶۵ درصد واردات و صادرات کشور از بندر شهید رجایی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مناطق مختلف این استان تحت تاثیر بندرعباس قرار گرفته اند و فقر از چهره آنها پیدا است و در برنامه ها و طرح‌های توسعه‌ای دیده نمی‌شوند.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: سهم مردم هرمزگان در برخورداری از ظرفیت‌های بخش های مختلف به خصوص در بخش اشتغال نادیده گرفته شده است که نیاز به کمک شما و سایر نمایندگان در مجلس برای احقاق این حق داریم.

وی افزود: سهم استان هرمزگان از صنایع و نفت بایستی مشخص شود همچنین مشخص شود توسعه سواحل مکران تا چه میزان در عمران آبادانی، کاهش فقر و بیکاری مردم منطقه نقش خواهد داشت، بودن مردمی گرسنه، فقیر و بیکار در کنار صنایع پیشرفته پسندیده نیست.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان به وضعیت آب شرب برخی از مناطق این استان پرداخت و گفت: بشاگرد یکی از شهرستان‌های نادر در زمینه بارندگی در تابستان است و در چهار فصل دارای رودخانه های فصلی است که بدون مهار به دریا می ریزند اما مردم آن تشنه باقی می‌مانند.

حجت الاسلام عبادی زاده از شهرستان سیریک و بیابان هم به عنوان ۲ منطقه که با بی آبی جدی مواجه هستند یاد کرد و افزود: مردم این مناطق حتی به لحاظ تامین آب شرب مشکل دارند که با احداث سدهای آبخیز داری و ذخیره آب رو خانه‌های فصلی مشکل بسیاری از این مناطق برطرف خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا