شهرستان ها

تولید و عرضه ۳۰ هزار تن بادام زمینی در پارس‌آباد

پارس‌آباد- فرماندار شهرستان پارس‌آباد از تولید و عرضه ۳۰ هزار تن بادام زمینی مرغوب در شهرستان پارس‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین عصر پنجشنبه در جریان بازدید از کارگاه‌های فرآوری و برشته بادام زمینی در پارس‌آباد اظهار کرد: امسال میزان تولید بادام زمینی در این شهرستان ۳۰ هزار تن بوده که با کیفیت بالا این محصول تولید و روانه بازار مصرف شده است.

وی تصریح کرد: در روزهای پایانی سال و نزدیک عید کارگاه‌های فرآوری و برشته این محصول فعالیت خود را از سر گرفتند تا با تلاش چهار هزار نفر کیفی‌ترین محصول آماده ارائه به بازار شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: هشت هزار هکتار از اراضی شهرستان پارس‌آباد به زیر کشت بادام زمینی رفته بود که ۲ هزار هکتار آن کشت دوم و ۶ هزار هکتار نیز به عنوان کشت اول برای تولید بادام زمینی اختصاص یافته بود.

جهان‌بین به فعالیت ۹۳ کارخانه مدرن فرآوری و برشته کردن بادام زمینی اشاره کرد و افزود: در آستانه عید نوروز حجم بالایی از سفارشی را در این کارگاه‌ها شاهد هستیم تا محصول با کیفیت مرغوب تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار است پنج هزار تن محصول بعد از فرآوری و برشته‌سازی به صورت آجیل روانه بازار مصرف شود تا مردم در این ایام از این محصول استفاده کنند.

جهان‌بین اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا برای سال‌های آینده کارخانه‌های فرآوری و بسته‌بندی مناسب را در حوزه بادام زمینی راه‌اندازی کنیم که قطعاً از سرمایه‌گذاران در این بخش حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سعی ما بر این است تا با تلاش تولیدکنندگان این محصول روند فرآوری، بسته‌بندی و عرضه با کیفیت محصول در این شهرستان به عنوان قطب تولید بادام زمینی در سطح کشور فراهم آید تا ما بتوانیم برای بیکاران منطقه نیز فرصت اشتغال مناسب را مهیا کنیم.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد کیفیت تولید این محصول را در پارس‌آباد بسیار بالا عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اراضی حاصلخیز و رسیدگی کشاورزان در فصول کاشت، داشت و برداشت تولید این محصول با ارزش بالای بیشتر همراه بوده تا روانه بازار مصرف شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا