شهرستان ها

تولید ۸۱.۵ مگاواتی برق در نیروگاه‌های خورشیدی یزد

یزد- مدیرعامل برق منطقه‌ای استان یزد گفت: نیروگاه‌های خورشیدی یزد در حال حاضر ۸۱.۵ مگاوات برق تولید و وارد چرخه مصرف می‌کنند.

ابوالفضل اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موقعیت و پتانسیل استان یزد در زمینه انرژی خورشیدی اظهار داشت: به ازای هر مگاوات نیروگاه خورشیدی حداقل ۱۸ میلیون کیلووات ساعت انرژی در سال تولید خواهد شد.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و محل قرارگیری استان یزد در شبکه برق سراسری کشور، این استان مستعد توسعه نیروگاه‌های خورشیدی است و در حال حاضر نیز ظرفیت نامی نیروگاه‌های خورشیدی استان ۸۱.۵ مگاوات است که این میزان تولید برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی، یزد را به استان برتر در این زمینه تبدیل کرده است.

اسدی با اشاره به موانع موجود در زمینه سرمایه گذاری در زمینه نیروگاه خورشیدی عنوان کرد: افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش دوره بازگشت سرمایه گذاری و وجود تحریم و موانع موجود در جذب سرمایه‌گذار خارجی مهمترین مانع در این مسیر است که برای رفع این چالش، نرخ خرید انرژی از این نیروگاه‌ها، ۴۰ درصد افزایش یافت.

وی اظهار امیدواری کرد: این افزایش در نرخ خرید برق از نیروگاه‌های خورشیدی بتواند باعث بهبود و افزایش روند حضور سرمایه گذاری در این حوزه باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد ادامه داد: ظرفیت نامی نیروگاه‌های منصوبه در استان ۲ هزار و ۷۹۹ مگاوات و متوسط قدرت عملی تولید در صورت در مدار بودن همه واحدها، حدود ۲ هزار مگاوات و حداکثر نیاز مصرف استان تاکنون هزار و ۹۶۵ مگاوات بوده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا