شهرستان ها

تکمیل طرح آبیاری نوین نخیلات دشتستان/ آب مورد نیاز تامین شود

بوشهر – مشاور وزیر و مجری سامانه‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح آبیاری نوین در نخیلات در منطقه سعدآباد شهرستان دشتستان در حال تکمیل شدن است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبرز عباسی صبح چهارشنبه در حاشیه بررسی روند اجرا طرح آبیاری تحت فشار در اراضی نخلستان دشتستان اظهار داشت: آبیاری نوین نقش مهمی در افزایش کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی خواهد داشت.

وی کاهش هدررفت آب، کاهش تلفات و کاهش میزان مصرف آب را از مهمترین مزایای آبیاری نوین عنوان کرد و افزود: روش سنتی آبیاری در اراضی نخلستان صدمات زیادی به زیرساخت‌های اراضی وارد کرده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در نخلستان‌های شهرستان دشتستان طرح‌های خوبی را اجرا کرده و در گام نخست دو هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی نخیلات دشتستان تخت پوشش آبیاری نوین قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی در طرح آبیاری نوین در اراضی نخلستان سعدآباد دشتستان ادامه داد: فاز اول طرح پروژه نخلستان با تکمیل خط انتقال و ایستگاه پمپاژ به بهره‌برداری می‌رسد.

عباسی با اشاره به اینکه وزارت نیرو برای تأمین آب این شبکه نوین آبیاری هنوز آماده نیست تصریح کرد: شبکه آبیاری طرح آبیاری نوین دو هزار و ۴۰۰ هکتاری سعدآباد در حال تکمیل شدن است و باید آب مورد نیاز تأمین شود.

وی با اشاره به تأمین منابع آب طرح نوین آبیاری نخلستان دشتستان از سد شبانکاره و بخشی هم از سد رئیس‌علی دلواری افزود: بیش از ۵۰ درصد سامانه‌های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی در هفت سال گذشته اجرا شده است.

مجری سامانه‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرا سامانه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی مصوب شده و سال قبل هم از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار این طرح ۵۰ درصد آن تخصیص یافت.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا