شهرستان ها

تیم مذاکره کننده خطوط قرمز نظام اسلامی را رعایت کند

قرچک- امام جمعه قرچک گفت: ما از تیم مذاکره توقع داریم که روی نقاط حساس و اساسی و خطوط قرمز جمهوری اسلامی اصرار و پافشاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه قرچک گفت: امام حسین (ع) در دل‌ها جا دارد حسین امام دل‌ها است، شکوه دادن به این جلوه و نماد عالی یک جلوه و تکلیف است، در لحظات و زمان‌های خاص ما متوجه می‌شویم چه سعادت و سرمایه‌ای داریم و چه ارزش بزرگی برای شیعیان است.

وی افزود: یاد و نام مجاهدت دو یار و یاور امام عزیز آیت الله مرحوم طالقانی که به تعبیر رهبر عزیزمان عالم مجاهد و انقلابی، روشن بین و صادق بودند و همچنین دومین شهید محراب عالم مجاهد و مخلص آیت الله مدنی در تبریز گرامی می‌داریم.

امام جمعه قرچک افزود: ۲۱ شهریور روز ملی سینما است، طبق فرمایش امام سینما باید مرکز آموزش و پرورش باشد؛ آموزش برای همه طبقات سینما باید نیروی انسانی ما را رشد بدهد، تلویزیون نیز همینطور، سینما باید مربی باشد، تلویزیون و رادیو و تئاتر نیز باید مردم اسلامی بسازد، طبق فرمایش مقام معظم رهبری امروز وارونه نشان دادن واقعیات جمهوری اسلامی، پنهان کردن توفیقات و خدمات و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی کار هزاران رسانه صوتی و تصویری دشمن است؛ لذا صدا و سیما و سینما باید در خدمت فرهنگ اسلامی و انقلابی باشد.

وی از شهردار قرچک خواست، خیلی سریع برای راه اندازی و تکمیل حوزه علمیه این شهرستان تلاش کند و سپس با اشاره به ایام اربعین افزود: در حوزه برپایی موکب‌های خدمات رسان به زائران اربعین شهرستان قرچک خوب عمل کرده است و باید از دست اندر کاران مخصوصاً شهردار قرچک تقدیر کرد، اربعین جلوه‌ای از اتحاد و یکپارچگی شیعیان و آزادی خواهان جهان است، شکوه امروز اربعین نشان از قدرت امروز شیعیان و مریدان به آینه اطهار است که تمام دنیا می‌خواهند بدانند این حرکت سر منشأ آن چیست و امام حسین (ع) چه کسی است، امروز جهان با حرکت اربعین امام حسین (ع) شناس است.

اسماعیلی گفت: دیدگاه دولت، دیدگاه و اندیشه سالم است که کار را سالم می‌کند، دغدغه مقدس به وجود می‌آورد، راه هدایت را هموار می‌کند، شخص رئیس جمهور محترم بیش از دیگران پیگیر امور زائرین اربعین بود و هست، در صدور گذرنامه‌ها، تمدید گذرنامه‌ها، برگ تردد، وامی که وزارت اقتصاد به سرپرست خانوار دادند تقویت و امنیت مرزها در اربعین جمهوری اسلامی باید بهتر و بیشتر بدرخشد، شیعه مفتخر است که با سلطه مبارزه می‌کند، جمهوری اسلامی در این مبارزه حق علیه باطل اسوه و نمونه و مرجع منطقه است، اگر نبود حضور قدرتمندانه و شجاعانه جمهوری اسلامی، آمریکایی‌ها و اصحاب و انصارش، کل منطقه را گرفته بودند.

وی گفت: ما از تیم مذاکره توقع داریم که روی نقاط حساس و اساسی و خطوط قرمز جمهوری اسلامی اصرار و پافشاری داشته باشد، خیلی چیزها را پذیرفتند ولی موارد مهم را هم باید بپذیرند. تضمین مکتوب و اساسی از اینکه عهد شکنی نکنند، برداشتن همه تحریم‌ها، و بستن همه پروندها علیه ایران اسلامی، حفظ منافع بویژه سرمایه‌های معنوی و علمی ملت باید حفظ شود، بزرگ‌ترین وظیفه ملت و دولت در این عرصه سرنوشت ساز عملیاتی کردن گام دوم انقلاب است، شناختن ظرفیت‌ها و مزیت‌ها و داشتن‌ها و استفاده از آن‌ها است.

امام جمعه قرچک گفت: تاب آوری نظام اسلامی در مقابل هجمه‌ها گسترده و مختلف مهم‌تر از پدید آمدن نظام اسلامی است و این تاب آوری که برای ناظران جهان حیرت انگیز است بزرگ‌ترین ظرفیت نظام است که باید عوامل و ابزار این تاب آوری شناخته و تقویت شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا