شهرستان ها

جامعه شناخت درستی از خدمات تخصصی پرستاری ندارد

ساری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هنوز جامعه شناخت درستی از خدمات پرستاری ندارد، گفت: بیش از پنج هزار پرستار در استان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس موسوی عصر یکشنبه در آئین تجلیل از پرستاران مرکز بیماران کلیوی ساری با اظهار اینکه هنوز جامعه شناخت درستی از خدمات پرستاری ندارد، اظهار داشت: این حرفه تخصصی نیازمند مدارج بالای علمی است و این نشان می‌دهد کار تخصصی پرستاری سخت است.

وی با بیان اینکه در دوران کووید، پرستاران جانفشانی کرده و شبانه روزی به ارائه خدمت پرداختند، گفت: در روزهای اول مشکلاتی را از نظر تأمین دستگاه‌های اکسیژن ساز داشتیم و افراد و خیرین زیادی در کنار ما قرار گرفتند و امروز وضعیت بهتری داریم.

وی ادامه داد: در زمینه واکسیناسیون اکنون رتبه اول کشور هستیم و بالای ۹۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال دوز اول و بالای ۸۰ درصد دوز دوم واکسن را تزریق کردند.

موسوی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد دانش آموزان دوز اول و بیش از ۸۰ درصد دوز دوم را دریافت کردند، گفت: بیش از پنج هزار پرستار در استان فعالیت می‌کنند و خدمات آنان بسیار گسترده و قابل توجه است.

وی با اظهار اینکه در بخش دیالیز فاصله بین تخت‌های بیمارستانی و تعداد بیماران دیالیزی کاهش یافته و به حد استاندارد کشوری رسیدیم، گفت: امیدواریم با بهره برداری از طرح‌های موجود وضعیت استان بهتر و باثبات شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا