شهرستان ها

جایگاه معلم باید در جامعه همواره متعالی باشد

ارومیه – فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: معلمی شغل نیست بلکه شرافت و عزت است و باید جایگاه معلم در جامعه همواره متعالی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حبیب شهسواری ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان منتخب بسیجی استان افزود: در دوران دفاع مقدس، معلمین عزیز درس استقامت، شجاعت و دفاع از کیان میهن را به جوانان این مرز و بوم انتقال دادند.

وی با بیان اینکه روز معلم، نمادی برای تجلی عشق و محبت و حرکت در یک مسیر متعالی است، افزود: یاد و نام شهید مطهری امروز در جامعه ما زنده و ساری و جاری است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: معلمان باید به جایگاه خود مفتخر باشند چراکه معلمی شغل انبیاست و لوح سفید وجودی انسان‌ها با قلم معلم شکل و نقش می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هر جا که خانه سپاه و بسیج است، آنجا خانه معلم است؛ افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خود را درس آموز کلاس معلمین این مرز و بوم می‌داند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه هدف شهید مطهری، آشنایی عموم انسان‌ها با مسیر حق بود؛ افزود: شهید مطهری علوم انسانی حوزوی و دانشگاهی را به بهترین شکل ممکن به هم وصل کرد.

مهین منافی با بیان اینکه نقش هدایت گری معلم یک هدیه الهی است لذا شأن معلمی بسیار والا ست، اظهار کرد: امیرالمؤمنین علیه السلام بهترین معلم ماست که درس مردانگی، مهر و فتوت را به بشریت آموخت.

وی با بیان اینکه جوشش کار معلمی منجر به آگاهی می‌شود، ادامه داد: قلمرو کار معلمی عقول انسان‌ها است و باید در کلاس‌های درس فرهنگ شهامت و ایثار را به نسل آینده آینده منتقل کنیم.

در پایان این مراسم فرمانده سپاه شهدا استان از مدیرکل، معاون پرورشی، معلمان بسیجی تجلیل کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا