شهرستان ها

جریان سازی مهمترین رکن کار فرهنگی در مکتب سلیمانی است

کرمان – فرمانده سپاه ثارالله کرمان جریان سازی را مهمترین رکن کار فرهنگی در مکتب سلیمانی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین معروفی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با قدردانی از کمیته‌های فرهنگی و هنری در راستای تولید قریب به ۲ هزار محتوای فرهنگی و هنری گفت: ما در زمینه فرهنگی و هنری باید موفق به جریان سازی و تغییر نگرش شویم و اگر با وجود تولید محتوا در این عرصه مهم موفق نباشیم کارمان بیهوده است.

سردار معروفی زمان شناسی را یکی از ویژگی‌های بسیار مهم سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: مسئولان فرهنگی ما نیز باید زمان شناسی را سرلوحه کار خود قرار دهند و در زمینه کارهای فرهنگی به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که هنرمندان در تولیدات خود آرامش و امید را برای مردم به ارمغان آورند.

همرزم سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید به مسئولان فرهنگی و هنری استان کرمان گفت: ما به عنوان اصحاب رسانه و فرهنگی به هیچ وجه نباید بگذاریم که شهید سلیمانی را در خاطره خلاصه کنند.

وی تصریح کرد: چیزی که امروز ما در نظام به آن نیاز داریم ترویج اندیشه حاج قاسم سلیمانی است.

سردار معروفی گفت: راه موفقیت ما در این است که سردار سلیمانی را با هنر معرفی کنیم و این هنرها را نباید محدود به یک یا دو اثر کنیم. آثار هنری و کتاب‌ها را باید به گونه‌ای تولید کنیم که عموم مردم و جوانان ما به راحتی مشاهده و مطالعه کنند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان در پایان گفت: شکل مردمی هنر نباید فراموش شود و برنامه ریزی باید به گونه‌ای انجام شود که عموم مردم و هنرمندان جامعه به صورت خودجوش کار هنری تولید کنند. چرا که اگر تولید هنر را به سازمان‌ها واگذار کنیم انگیزه مادی می‌شود و هر زمان که پول باشد کاری انجام می‌شود و اگر پول نباشد کسی انجام نمی‌دهد.

لازم به ذکر است که خبرنگار مهر در این نشست نسبت به عدم استفاده از برخی قالب‌های مهم هنری همچون داستان و مهمتر از آن عدم استفاده از ظرفیت بخش بسیار گسترده‌ای از هنرمندان و اساتید بزرگ هنری استان کرمان در تمامی رشته‌های هنری در این رویداد مهم فرهنگی و هنری انتقاد کرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا