شهرستان ها

جشنواره داستانک «دست اعتیاد کوتاه» در لرستان برگزار می‌شود

خرم‌آباد- معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری جشنواره داستانک «دست اعتیاد کوتاه» در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نیازی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین جشنواره استانی داستانک (مینیمال) با عنوان «دست اعتیاد کوتاه» با هدف تعالی هنر و بازتاب نگاه خلاقانه و موشکافانه هنرمندان عرصه ادبیات در این زمینه برگزار می‌شود.

وی گفت: جریان سازی فرهنگی با زبان شیوای داستان نویسی برای پیشگیری از اعتیاد و آثار مخرب آن در خانواده و به ویژه جوانان و نوجوانان، نهادینه ساختن اهمیت پیشگیری از اعتیاد برای مردم با زبان داستان و شناسایی استعدادها و ارزیابی توان ادبی استان لرستان در حوزه ادبیات داستانی مهم‌ترین اهداف این جشنواره است که با موضوع پیشگیری از اعتیاد و آثار مخرب آن در خانواده و به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس به شرایط شرکت در این جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: تعداد کلمات مجاز در داستانک های ارسالی به همراه نام داستان حداکثر ۲۰۰ کلمه باشد، هر نویسنده می‌تواند حداکثر پنج اثر ارسال کند، دبیرخانه جشنواره از پذیرش داستان بلند، رمان و … معذور است، دبیرخانه جشنواره آثاری که در آن نوآوری در انتخاب طرح و شیوه خلاقانه ارائه داستان وجود داشته باشد در اولویت پذیرش قرار خواهد داد و برای تمامی شرکت کنندگان گواهی شرکت در جشنواره صادر خواهد شد.

نیازی افزود: در صورت مساعد بودن شرایط کرونا، از برگزیدگان جشنواره برای شرکت در آئین اختتامیه که به صورت محدود برگزار خواهد شد، دعوت به عمل می‌آوریم.

وی بیان داشت: مهلت ارسال آثار به جشنواره هفتم مرداد ماه و زمان برگزاری جشنواره چهاردهم مرداد ماه خواهد بود و فراخوان جشنواره در راستای اطلاع بیشتر علاقه‌مندان از مندرجات فراخوان، (تصویر الصاقی) در پرتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان قابل مشاهده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا