شهرستان ها

جشن بزرگ کتاب در سنندج برگزار شد

سنندج_ جشن بزرگ کتاب، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در سنندج هفتمین پایتخت کتاب ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس شورای شهر سنندج صبح سه شنبه در این مراسم، فرهنگ کتاب و کتابخوانی را پل موفقیت دانست و اظهار کرد: کتابخوانی راه رسیدن به تمدن است و کشور ما و استان کردستان تاریخی پر افتخار در زمینه تمدن و کتابخوانی دارد.

عزت رضایی اذعان کرد: یکی از اصیل‌ترین اقوام ایرانی قوم کردی است که ریشه آریایی دارد و فرهنگ و تمدن از دروازه‌های کردستان وارد ایران شده است.

وی افزود: فرهنگ مطالعه دوست مردم ما و پیشینیان ما چه زن و چه مردهای فرهیخته همگی برای کسب این امر و رسیدن به این جایگاه همت داشتند.

مسؤول اجرایی این مراسم هم در ادامه اذعان کرد: کردستان یکی از استان‌های فرهنگی و کتاب خوان کشور است.

محمد اصلانی افزود: متأسفانه جایگزین شدن فضای مجازی به جای فرهنگ کتابخوانی یکی از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی است که در هر جامعه‌ای بزرگترین دشمن مردم آن منطقه خواهد بود.

وی اظهار کرد: ترویج کتابخانه‌ها و مؤسسات فرهنگی و مطالعاتی در سطح شهر یکی از کمبودهای است که باید به جای کافی شاپ‌ها و قهوه سراها به ترویج بیشتر آنها برای کمبود و جبران ضعف فرهنگی و مطالعاتی به آن پرداخت.

مسؤول مؤسسه زانیاران کتابیار همچنین اذعان کرد: نبود مهارت سخنوری که یکی از معایب بیشتر جوانان و حتی بزرگسالان در این برهه است، از خلل مطالعه و نبود همراهی کتاب فرزانه به عنوان دوست و یار برای نسل جوان است که با مطالعه می‌توان آن را تقویت کرد.

وی همچنین در خاتمه احداث و تجهیز کتابخانه اتوبوسی در ننله را یکی از اقدامات مهم و ارزشمند در ناحیه منفصل شهری ننله و خلیچیان عنوان کرد.

در بخش پایانی این مراسم از تعدادی از کتابخوانان برتر، نویسندگان و ناشران تقدیر شد.

در این مراسم گروه‌های هنری موسیقی و نمایشی، دف نوازی و مسابقه به اجرای مراسم پرداختند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا