شهرستان ها

جلب رضایت مردم سرلوحه برنامه مسئولان باشد

بجنورد- امام جمعه بجنورد با اشاره به تاکید ویژه اسلام به رضایت مردم از حکومت، گفت: جلب رضایت مردم باید سر لوحه همه برنامه‌ها باشد لذا مدیران رضایت مردم متدین و شهیدپرور را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که مصلی امام خمینی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب ما دینی بود زیرا حدود ۹۹ درصد مردم به اسلامی بودن قوانین کشور رأی دادند.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه مردم مبارزه خود با نظام استکباری زمان را بر مبنای دین اسلامی پیش بردند، گفت: قطعاً بقای انقلاب نیز با دین رقم خواهد خورد لذا اگر دین تضعیف شود، انقلاب ضعیف شده است.

وی افزود: مشروعیت نظام به دین اسلام و پیروی مردم از ولایت فقیه است.

حجت الاسلام نوری با اشاره به تاکید ویژه اسلام به رضایت مردم، گفت: جلب رضایت مردم باید سر لوحه همه برنامه‌ها باشد لذا مدیران رضایت مردم متدین و شهیدپرور را کسب کنند زیرا رضایت خداوند در رضای این مردم است.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: مسئولان به دنبال خدمت باشند به طوری که طبق یکی از روایات امام صادق اعتکاف خود را برای خدمت به خلق نیمه رها کردند.

وی ۲۲ بهمن را روزی برای زنده کردن شعائر انقلاب دانست و افزود: ساده زیستی یکی از این شعارها بود و مردم می‌خواستند مسئول و مردم در کنار هم و در یک سطح باشند لذا مسئولان باید تواضع و مردمی بودن را داشته باشند تا هیچ استکباری نتواند این مردم و مسئول را از یکدیگر جدا کند.

حجت الاسلام نوری حضور پر شور مردم را باری بیشتر بر دوش مردم دانست و تصریح کرد: در عزل و نصب‌ها تخصص و شایستگی افراد و رضایت خداوند باید مد نظر قرار گیرد در غیر این صورت باید پاسخگو باشیم که چرا نتوانستیم از روابط با دوستانمان در انتصابات بگذریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به ولادت حضرت جواد گفت: ایشان با مناظرات و سخنان خود در جهاد تبیین نقش پررنگی داشتند.

وی افزود: ائمه از هر فرصتی برای جهاد تبیین استفاده می‌کردند.

حجت الاسلام نوری گفت: در سیره امام علی (ع) سعی بر حفظ وحدت اسلامی داشتند و باید از این مسئله درس بگیریم زیرا اگر امروز جوامع اسلامی وحدت داشتند بسیاری از مشکلات از بین می‌برد.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: نظام استکباری از تفرقه بین مسلمانان استفاده می‌کند اما اگر کشورهای مسلمان یک تشکل واحد باشند می‌توانند بر استکبار پیروز شوند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا