شهرستان ها

جلسه شورای شهر کرمانشاه باز هم رسمیت نیافت/ نامه اعضا به استاندار

کرمانشاه- در ادامه حواشی شورای اسلامی شهر کرمانشاه باز هم جلسه شورای ششم به دلیل عدم حضور برخی اعضا رسمیت نیافت تا تکلیف هیئت رئیسه شورا همچنان نامعلوم بماند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: با مشخص شدن منتخبین شورای ششم اسلامی شهر کرمانشاه حواشی آن شروع و هرچه به روز مشخص تحلیف نزدیک می‌شدیم این حواشی بیشتر و بیشتر شد تا سرانجام فرماندار کرمانشاه از تعویق در برگزاری مراسم تحلیف شورای شهر کرمانشاه به دلیل عدم اعلام نظر هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در مورد ۲ نفر از منتخبین خبر داد.

کش و قوس‌های فراوان برای تأیید و رد ۲ عضو رد صلاحیت شده توسط هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ادامه داشت تا سرانجام فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر از تحلیف شورای ششم کرمانشاه با ۹ نفر در تاریخ ۲۱ مرداد خبر داد.

بر اساس اعلام فرماندار کرمانشاه شورای ششم شهر کرمانشاه که ۱۱ منتخب داشت به دستور شورای تأمین استان کرمانشاه با ۹ نفر برای تحلیف در بعد از ظهر ۲۱ مرداد آماده شد؛ اما عدم حضور ۲ تن از اعضا شورای اسلامی شهر در جلسه تحلیف، سبب شد نشست نخست شورای اسلامی شهر کرمانشاه رسمیت پیدا نکند.

اما در شهرهایی در کشور با مشکلات مشابه به مانند بوشهر، اقدام به معرفی نفرات علی البدل مساله را حل کرده و ضمن برگزاری جلسات هیأت رئیسه شورا در این شهرها نیز برگزار شده است.

نباید در امورات شهر و شهرداری وقفه ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر در این نشست غیررسمی فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه اظهار کرد: انتخابات در صحت و سلامت برگزار شده و این موضوع مورد تأیید هیأت نظارت شهرستان، استان کرمانشاه و هیأت مرکزی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مردم خدمتگزاران واقعی را تشخیص می‌دهند، افزود: مردم باید لحظه به لحظه عملکرد شورای اسلامی شهر کرمانشاه را دنبال کرده و اعضای آن وقفه‌ای در امورات شهر و شهرداری ایجاد نکرده و به رأی مردم احترام بگذارند.

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه باید به موقع در جلسات حضور پیدا کرده و متولیان با کسانی که قانون را رعایت نکردند به شدت برخورد کند.

رنجبر گفت: بی‌حرمتی به قانون و فرصت سوزی، خیانت به آرمان‌های انقلاب بوده و باید با افرادی که کوتاهی می‌کنند، برخورد جدی شود.

اما این پایان حواشی شورای شهر کرمانشاه نبوده و تازه حواشی شورای ششم شروع شده است؛ فرماندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام دعوت مجدد از اعضا شورای اسلامی شهر کرمانشاه برای برگزاری جلسه در یکشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۰، گفت: شورای شهر کرمانشاه با حضور ۹ نفر از اعضای آن یکشنبه تحلیف می‌شود.

فرماندار کرمانشاه در این گفتگو با اشاره به فرصت یکماهه وزارت کشور برای تعیین تکلیف ۲ عضو رد صلاحیت شده و معارفه اعضا علی البدل تصریح کرد: با توجه به اینکه تعیین تکلیف ۲ عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمانشاه تا یک ماه آینده مشخص می‌شود، لذا ۹ نفر از اعضای این شورا برای مراسم تحلیف دعوت شدند.

شورای شهر کرمانشاه تحلیف شد

صبح یکشنبه ۲۴ مرداد در دومین دعوت از منتخبین شورای ششم شهر کرمانشاه در فرمانداری این شهرستان با حضور ۹ نفر از منتخبین ششمین شورای اسلامی شهر کرمانشاه تحلیف شد.

در این جلسه با حضور هاشم درویشی، سید احسان احسانی، کامبیز غلامی، سید میثم موسوی اجاق، رسول آزادی، سالار احمد زاده، کامران ملکی، احسان حیدریان و پوریا فخری (۹ منتخب شورای ششم شهر کرمانشاه) مراسم تحلیف صورت گرفت.

در این نشست، هیئت رئیسه سنی انتخاب و هاشم درویشی به عنوان رئیس سنی شورای شهر مشخص شد.

جلسه <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1'>شورای شهر</a> <a href='https://sayeb.ir/tag/%da%a9%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%87'>کرمانشاه</a> باز هم رسمیت نیافت/ نامه اعضا به استاندار

در این نشست به دلیل از رسمیت افتادن آن تکلیف هیئت رئیسه شورا مشخص نشد و به همین دلیل اولین دستور کار شورای اسلامی شهر که انتخاب سرپرست برای شهرداری است مورد بررسی قرار نگرفت.

تلاش برای برگزاری جلسات دیگر شورا نیز تا به امروز ناکام مانده تا کرمانشاه همچنان بدون سرپرست شهرداری و بدون شورای اسلامی شهر به امورات خود برسد.

در این بین رسانه‌های محلی با انتشار خبری از ورود دادستان کرمانشاه و اولتیماتوم ۲۴ ساعته برای تشکیل جلسات خبر دادند که این مساله با واکنش رئیس سنی شورای اسلامی شهر مواجه شد.

تنها مرجع رسیدگی به تخلفات شورا هیأت حل اختلاف است

هاشم درویشی رئیس سنی شورای اسلامی شهر در نشست خبری با اصحاب رسانه، در خصوص سوال برخی خبرنگاران مبنی بر اولتیماتوم ۲۴ ساعته دادستان استان مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر، گفت: دادستان آنقدر به قانون اشراف دارند که می‌دانند قانون در این زمینه اجازه ورود دادستان را نمی‌دهد.

وی افزود: دادستانی تنها در مواردی می‌تواند ورود کند که جلسه شورا منجر به نزاع و درگیری و اخلال نظم شده یا موارد امنیتی و … حادث شده باشد.

جلسه <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1'>شورای شهر</a> <a href='https://sayeb.ir/tag/%da%a9%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%87'>کرمانشاه</a> باز هم رسمیت نیافت/ نامه اعضا به استاندار

درویشی تاکید کرد: تنها مرجع رسیدگی به تخلفات شورا هیأت حل اختلاف است و دادستان بنا بر قانون اجازه ورود به این موضوع را ندارد.

در ادامه این نشست خبری درویشی با اشاره به تأخیر صورت گرفته در برگزاری مراسم تحلیف گفت: از همان شروع کار با توجه به رد صلاحیت دو منتخب شورا عملاً وارد چالش شدیم و چند روزی مراسم تحلیف به تأخیر افتاد و واقعاً برای ما هم سوال است که چه کسی مسئول این فرصت سوزی است.

وی افزود: برای برگزاری همین مراسم تحلیف و انتخابات هیأت رئیسه هم تنها چند ساعت قبل از جلسه از طریق پیامک از شماره ناشناس پیام داده شده که به جلسه تحلیف و انتخاب هیأت رئیسه بیاییم که این شیوه اصلاً در شأن شورا نیست.

دست‌های پشت پرده برای برهم زدن جلسات شورای شهر / ‏چه کسی مسئول این فرصت سوزی است؟

درویشی گفت: اینکه در همان جلسه اول ساعت ۱۲ ظهر پیامک می‌دهند که ۶ عصر همان روز جلسه برگزار شود شیوه درستی نیست و قطعاً برخی اعضا نمی‌توانند در مدت این چند ساعت آماده شده و خود را به جلسه برسانند و جلسه به حد نصاب نمی‌رسد و به نظر می‌رسد دست‌های پشت پرده‌ای پشت سر برهم زدن جلسات شورا است.

این مسئول تصریح کرد: از طرفی برگزاری پشت سر هم جلسات هم کارساز نیست و باید زمان داده شود و از ۴۸ ساعت قبل دعوتنامه کتبی برای جلسات ارسال شود که اعضا برای حضور در جلسات آماده شوند.

درویشی گفت: با این شرایط جلسه تحلیف اعضای شورای شهر در نهایت برگزار شد و با تشکیل هیأت رئیسه سنی، وظیفه این هیأت است که انتخابات هیأت رئیسه سال اول شورا را برگزار کند. در این راستا یک اختلاف نظری ایجاد شد که تصمیم گرفتیم به جلسات بعدی موکول شود و اینکه عنوان می‌شود چهار نفر جلسه را ترک کردند، درست نیست.

این عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: متأسفانه در این شرایط برخی مسئولین در رسانه‌ها عنوان می‌کنند که شهر رها شده و این در حالی است که قائم مقام شهرداری، معاونین شهرداری و اعضای شورای شهر پای کار هستند و کارها و امور شهر در حال انجام است.

درویشی گفت: وضعیت انتخابات هیأت رئیسه و عدم تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر دو عضو شورا و شرایط موجود ناشی از جوی است که دست‌های پشت پرده ایجاد کرده‌اند و حالا هم تاکید دارند که شهر رها شده که به واقع چنین چیزی نیست.

وی افزود: در حال حاضر قائم مقام شهردار فعالیت دارد و بر اساس قانون در غیاب شهردار تمام اختیارات را دارد و کارها طبق روال توسط معاونت‌های مختلف شهرداری در حال انجام است و حقوق‌ها هم پرداخت می‌شود.

اولتیماتوم ۲۴ ساعته دادستان کرمانشاه به شورای شهر تکذیب شد

با گذشت چند ساعت از این نشت خبری روابط عمومی دادسرای کرمانشاه به اخبار برخی کانال‌ها و رسانه‌ها در خصوص موضع دادستان در خصوص شورای اسلامی شهر واکنش نشان داد.

مهدی قنادی روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، با اشاره به حواشی این روزهای شورای شهر جدید کرمانشاه، اظهار کرد: با طولانی‌تر شدن این حواشی و بلاتکلیفی وضعیت سرپرستی شهرداری کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان نیز به این موضوع ورود کردند.

جلسه <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1'>شورای شهر</a> <a href='https://sayeb.ir/tag/%da%a9%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%87'>کرمانشاه</a> باز هم رسمیت نیافت/ نامه اعضا به استاندار

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از کانال‌های خبری و رسانه‌ها استان کرمانشاه بدون کسب اطلاعات کافی از منبع رسمی اقدام به گمانه زنی‌هایی در خصوص موضع دادستان در این خصوص کردند، از جمله اینکه دادستان به اعضای شورای شهر مهلتی ۲۴ ساعته برای انتخاب سرپرست شهرداری دادند که این موضوع را تکذیب می‌کنیم.

روابط عمومی دادسرای کرمانشاه اعلام کرد: دادستان کرمانشاه از اعضای شورای شهر خواستند که در اولین نشست خود انتخاب سرپرست شهرداری را به انجام برسانند و در انجام وظایف محوله کوتاهی نکنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا از کانال‌های خبری و رسانه‌های استان انتظار می‌رود پیش از آنکه هر خبری را در خصوص موضع دادستان در رابطه با حواشی این روزهای شورای شهر منعکس می‌کنند، از روابط عمومی دادسرای استان کسب اطلاع کرده و از گمانه زنی و نشر اکاذیب پرهیز کنند.

قائم مقام شهرداری کرمانشاه: وقفه‌ای در خدمت رسانی به شهروندان کرمانشاهی نداشتیم

یحیی عیدی قائم مقام شهرداری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به برخی اظهار نظرها در خصوص ایجاد وقفه در ارائه خدمات شهری در شهرداری کرمانشاه به دلیل نبود سرپرست و شهردار در این شهر، اظهار کرد: تمام کارها در کلانشهر کرمانشاه روی روال است و جلسات درآمدی و خدمات شهری به صورت مرتب و هفته‌ای برگزار می‌شود تا اخلالی در ارائه خدمات به شهروندان کرمانشاهی به وجود نیاید.

جلسه <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1'>شورای شهر</a> <a href='https://sayeb.ir/tag/%da%a9%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%87'>کرمانشاه</a> باز هم رسمیت نیافت/ نامه اعضا به استاندار

وی با اشاره به خلأ مدیریتی پیش آمده در شهرداری کرمانشاه، تصریح کرد: معاونین شهرداری و شهرداران مناطق با جدیت به بهره گیری از ظرفیت‌های موجود ادامه می‌دهند و انتظار داریم رسانه‌ها کاستی و مشکلات شهری را به مجموعه مدیریت شهری اطلاع داده تا نسبت به حل آنها اقدام کنیم.

قائم مقام شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: انحلال شورای شهر به نفع شهروندان و مجموعه مدیریت شهری نیست و این مساله ارائه خدمات را با سختی رو به رو خواهد کرد.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه اما بار دیگر برای انتخاب هیأت رئیسه شورا دعوت به برگزاری جلسه در فرمانداری کرد.

صبح امروز فرمانداری کرمانشاه برای چندمین بار میزبان اعضای شورای اسلامی شهر بود تا در صورت رسمیت جلسه هیأت رئیسه سال اول ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرمانشاه را انتخاب کنند اما این جلسه نیز به دلیل عدم حضور سه تن از اعضا به رسمیت نرسید تا هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر همچنان نامعلوم بماند.

فرماندار کرمانشاه: هیچ دست نامحرم و پشت پرده‌ای در کار نیست

در این نشست فرماندار کرمانشاه با اشاره به صحبت یکی از اعضای شورای شهر که دست‌های نامحرم و پشت پرده را مانع برگزاری جلسات شورا عنوان کرده بود، گفت: هیچ دست نامحرم و پشت پرده‌ای در کار نیست و همه چیز خیلی شفاف است. ما انتخاباتی را برگزار کردیم و یازده نفر انتخاب شدند، اما هیأت مرکزی نظارت صلاحیت ۲ عضو منتخب را رد کرد.

وی افزود: پس از رد صلاحیت این ۲ منتخب، مصوبه‌ای ابلاغ شد مبنی بر اینکه از یک هفته تا یک ماه نسبت به تعیین تکلیف وضعیت این ۲ نفر فرصت داده شده است، در همین راستا طی رایزنی مسئولان استان در نهایت یک ماه در این زمینه فرصت داده شد.

رنجبر افزود: همچنین بر اساس این مصوبه به فرماندار این اختیار داده شده که با ۹ عضو شورا جلسه انتخابات هیأت رئیسه را برگزار کند.

وی گفت: در راستای عهدی که با مردم داریم و برای اینکه کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه بی سرپرست و بی خدمت نماند جلسات شورا را تشکیل دادیم و به هر طریق ممکن و سریع از اعضای شورا برای شرکت در جلسات دعوت کردیم.

فرماندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: کجای قانون گفته برای انتخابات هیأت رئیسه باید هر یازده عضو شورا باشند. با ۲ سوم اعضا یعنی حضور حداقل هشت نفر هم می‌توان انتخابات هیأت رئیسه را برگزار کرد. همچنین با حضور هشت نفر می‌توان سرپرست شهرداری و یا حتی شهردار را تعیین کرد.

لزوم برگزاری جلسات شورای شهر کرمانشاه با ۱۱ عضو

ماجرای حواشی شورای اسلامی شهر کرمانشاه با این جلسه غیررسمی ختم نشد و کار به انتشار نامه چهار عضو شورای اسلامی شهر به استاندار کرمانشاه و تاکید بر لزوم برگزاری جلسات شورای شهر کرمانشاه با ۱۱ عضو کشید.

در متن این نامه خطاب استاندار کرمانشاه آمده است:

همانطور که مستحضرید مواد ۱۷، ۱۸، ۱۹ و تبصره چهار ماده ۹۲ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با اصلاحات و الحاقات بعدی و ماده یک آئین نامه داخلی شورای اسلامی شهر مصوبه ۸۴/۱/۲۴ و همچنین ماده ۹ آئین نامه اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه مصوبه سال ۸۱ به شکل شفاف و معین اشعار می‌دارد که نخستین جلسه شوراها با حضور یازده نفر برای شهر کرمانشاه باید با دعوت فرماندار تشکیل شود و در همین راستا متأسفانه فرماندار شهرستان کرمانشاه به صورت مکرر و با فاصله زمانی غیرمتعارف با ارسال دعوتنامه‌ها برای فقط ۹ نفر از منتخبین شورای مبادرت به تشکیل جلسه می‌کند.

جلسه <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1'>شورای شهر</a> <a href='https://sayeb.ir/tag/%da%a9%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%87'>کرمانشاه</a> باز هم رسمیت نیافت/ نامه اعضا به استاندار

در حالی که مشروعیت شورای شهر کرمانشاه جلسه اول با حضور ۱۱ نفر باید رقم بخورد و مهمترین وظایف ذاتی خود را انجام دهد، از قبیل انتخاب هیئت رئیسه و تعیین و تکلیف شهرداری کرمانشاه که شاخص‌ترین وظیفه شورا است به علت عدم حضور ۲ تن از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه شاهد تصمیم‌گیری عجولانه و غیر منصفانه برای مدیریت شهری کرمانشاه هستیم.

ضمناً به عرض حضرتعالی می‌رساند که مدیران شهرداری یعنی قائم مقام و معاون شهردار و سایر مسئولان همچون گذشته در حال انجام وظیفه و خدمات رسانی بیشتر از پیش هستند، بنابراین با عنایت به مراتب فوق و استعلام به عمل آمده از مشاور معاون وزیر کشور برگزاری جلسات بدون دعوت آن ۲ تن وجاهت قانونی ندارد و در طول تصمیم‌گیری فعلی اعضای ۹ نفره برای انتخاب هیئت رئیسه و تعیین و تکلیف مدیریت کلان شهری متعاقباً دچار چالش و اختلاف نظرهای متعددی خواهد شد مراتب جهت استحضار به حضور ایفاد می‌شود.

استاندار کرمانشاه: نشست فوری هیأت حل اختلاف استان کرمانشاه برگزار می‌شود

استاندار کرمانشاه بعد از ظهر امروز خبر از برگزاری نشست هیأت حل اختلاف استان کرمانشاه برای رسیدگی به وضعیت شورای شهر کلانشهر کرمانشاه داد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در گفتگویی تلویزیونی اظهار کرد: جلسات انتخاب هیأت رئیسه و انتخاب شهردار و سرپرست شهرداری در ۲ هفته گذشته برگزار نشده است که این امر موجب بلاتکلیفی وضعیت شهرداری کرمانشاه شده است.

جلسه <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1'>شورای شهر</a> <a href='https://sayeb.ir/tag/%da%a9%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%87'>کرمانشاه</a> باز هم رسمیت نیافت/ نامه اعضا به استاندار

وی افزود: در همین راستا طی رایزنی که با وزارت کشور داشتم، اعلام کردند که اگر دادستانی حکم تعلیق بدهد، شورای شهر به مدت سه ماه تعلیق شده و ما می‌توانیم طی این مدت سرپرست شهرداری را انتخاب کنیم و بعد از سه ماه اعضای شورا به کار خود برگردند که با صحبت‌هایی که با رئیس کل دادگستری و دادستان داشته‌ایم متأسفانه منع قانونی در این زمینه وجود دارد و فعلاً نمی‌توانند حکم تعلیق بدهند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بنابراین راهکار فعلی طرح این موضوع در هیأت حل اختلاف و تصمیم گیری در این هیأت است که در صورت حضور ۲ نماینده مجلس در استان که عضو هیأت حل اختلاف هستند، بلافاصله این جلسه تشکیل خواهد شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا