شهرستان ها

جمع‌آوری داروهای گیاهی ضدبارداری در عطاری‌های استان



مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان بر لزوم جمع‌آوری داروهای گیاهی ضدبارداری در برخی از عطاری‌های این استان تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، امین گودرزی در جلسه کارگروه ماده ۶۵ قانون جوانی جمعیت در لرستان در سخنانی ضمن تأکید بر لزوم اجرای مصوبات کارگروه اظهار داشت: هدف اصلی ما شناسایی مخاطرات و تهدیداتی است که سبب ایجاد ناباروری می‌شوند.

وی افزود: این گونه مخاطرات مانند آلودگی‌های صنعتی و محیطی، استفاده از سموم و آفت‌کش‌ها، فلزات سنگین و… را شامل می‌شوند که باید بررسی شده و شناسایی شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان، ادامه داد: باید در خصوص دلایل ناباروری تحقیقات بیشتری صورت گیرد تا دلایل آن ریشه‌یابی شده و جلوی آن‌ها گرفته شود.

گودرزی با اشاره به فروش و توزیع برخی داروهای گیاهی ضدبارداری در عطاری‌ها، عنوان کرد: این‌گونه داروها به‌منظور سقط‌جنین و پیشگیری از بارداری در عطاری‌ها فروخته می‌شوند، لذا باید نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام شود.

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط لازم است گزارش اقدامات انجام شده در راستای مصوبات جوانی جمعیت دستگاه مربوط به خود را ارسال کنند.

وی با اشاره به علل مختلف ایجاد ناباروری در بین زوجین، گفت: لازم است برای به‌دست‌آوردن آمار و اطلاعات بیشتر در این راستا کارهای تحقیقاتی و مطالعات بیشتری صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، عنوان کرد: داروهای درمان ناباروری تولید ایران، دارای کیفیت و اثربخشی بالایی هستند و در اکثر موارد در درمان بیماران تأثیرگذار هستند.

دلفان، گفت: امروزه استفاده از سموم و آفت‌کش‌ها و فلزات سنگین سبب ایجاد آلودگی‌ها در مواد غذایی، آب، هوا و… شده که می‌تواند در ایجاد ناباروری تأثیرگذار باشند.

وی افزود: در این راستا می‌توان با همکاری دانشگاه لرستان و استفاده از ظرفیت دانشجویان و محققان آن، مطالعات و تحقیقاتی در خصوص تأثیر این آلودگی‌ها بر باروری استفاده کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا