شهرستان ها

جولان کرونا در آذربایجان غربی/استفاده ۵۰ درصدی مردم از ماسک

ارومیه – رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان گفت: روند ابتلا و بستری در آذربایجان غربی با شیب ملایم در حال افزایش است.

علی احمد آقاپور در خصوص وضعیت شیوع کووید ۱۹ در استان اظهار کرد: با توجه به اینکه فصل بهار بدترین فصل برای جهش ویروس به شمار می‌آید، احتمال جهش ویروس و ایجاد گونه جدید در کشور وجود دارد.

وی درباره اهمیت استفاده از ماسک در کنترل اپیدمی بیان کرد: مهم‌ترین بحث در پیشگیری، استفاده از ماسک است. استفاده ۵۰ درصدی مردم از ماسک اصلاً قابل قبول نیست و اگر می‌خواهیم اپیدمی کنترل شود، استفاده ۹۰ درصدی از ماسک مورد انتظار ما می‌باشد.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای استان افزود: رعایت فاصله گذاری و همچنین وجود تهویه مناسب در اماکن از جمله موضوعات مهمی است که در پیشگیری از ابتلای بیماری مطرح است و باید این موارد با توجه ویژه ای رعایت شود.

آقاپور درباره اهمیت واکسیناسیون بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، بهترین واکسن واکسنی است که به دستتان می‌رسد. ممکن است در هر یک میلیون دوز تزریقی ۴ نفر به واکسن تزریقی عوارض نشان دهند که این رقم در مقابل عوارض افراد مبتلا به بیماری کرونا بسیار اندک است.

وی درباره واکسیناسیون افزود: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بر اساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت واکسیناسیون را انجام می‌دهد. در آذربایجان غربی تمامی این ترن‌ها و رزیدنت‌ها واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا