شهرستان ها

جولان کرونا در اردستان / عادی انگاری سلامت مردم را تهدید می‌کند

اردستان – سیر صعودی ابتلا به کرونا در شهرستان اردستان نشان دهنده تداوم عادی‌انگاری‌های مردم و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسب سرکش کرونا همچنان در اردستان می‌تازد و آمار مبتلایان و بستری‌شدگان این بیماری رو به افزایش است.؛ عادی‌انگاری و سهل‌انگاری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور و باتبع اردستان سبب شده است شرایطی حساس و خطرناک از لحاظ شیوع ویروس کرونا رخ دهد.

بستری بیماران کرونایی در اردستان به بالاترین حد خود رسیده است و عادی انگاری سلامت مردم شهرستان را تهدید می‌کند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این ارتباط اظهار داشت: بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان شهید بهشتی اردستان در پی تشدید موج پنجم کرونا به بالاترین حد خود از ابتدای شیوع کرونا رسیده است.

علی صادقی تاکید کرد: به طور میانگین از ابتدای شروع پیک پنجم کرونا در شهرستان میزان بستری بیماران کرونایی کمتر از ۱۵ بیمار نبوده است و در حال حاضر ۱۸ بیمار در بخش‌های مختلف بیمارستان بستری هستند که بیشترین میزان بستری از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان است.

بیمارستان اردستان با محدودیت جدی در پذیرش بیماران روبروست

وی با بیان اینکه بیمارستان اردستان با محدودیت جدی در پذیرش بیماران روبروست، خاطرنشان کرد: میزان مراجعه و بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان اردستان هر روز افزایش می‌یابد و هنوز به یک وضعیت ثابت نرسیده‌ایم.

وی گفت: هرچند روند واکسیناسیون به خوبی و با سرعت بیشتری در شهرستان اردستان در حال انجام است اما نباید باعث عادی انگاری مردم شود و تصور کنند که دیگر کرونا تمام شده است.

رئیس بیمارستان اردستان تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش شبکه بهداشت و درمان اردستان موضوع واکسیناسیون در شهرستان بسیار خوب انجام شده است ولی مردم باید توجه داشته باشند که یک ماه پس از تزریق دُز دوم واکسن، ایمنی حداکثر در بدن ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: تمامی افرادی که حتی دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، باید ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از ازدحام و دورهمی و حضور در مراسم پرتعداد و فضاهای سربسته پرهیز کنند.

ابتلای ۸۰ درصد از کادر درمان اردستان به کرونا

صادقی تاکید کرد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد از کادر درمان و بیش از ۶۰ درصد از پرسنل خدمات بیمارستان شهید بهشتی اردستان درگیر ویروس کرونا شدند ولی خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم.

زدن ماسک در بین شهروندان اردستان به ۵۰ درصد کاهش یافته است

سرپرست مرکز بهداشت اردستان خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم بهترین روش ماسک و رعایت فاصله‌گذاری است و این در حالی است که میزان ماسک زدن در اردستان به کمتر از ۵۰ درصد رسیده و این آمار در گذشته ۸۰ درصد بود.

رضا اشرفی تصریح کرد: با مصوبه ستاد کرونای شهرستان، در عزاداری امسال مراسم‌های نخل‌گردانی، راه‌اندازی کاروان عزا، ورود دسته‌های عزاداری به خیابان‌ها، پذیرایی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است و مسئولیت آن به عهده اداره تبلیغات اسلامی شهرستان است.

شناسایی ۳۲۸۶ بیمار کرونایی تاکنون در اردستان

حسن ذبیحی ضمن ابراز نگرانی از عادی انگاری مردم در زمینه رعایت مسائل بهداشتی، تاکید کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان تاکنون ۳۲۸۶ نفر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۳۰۸۱ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند و تا امروز ۱۱۷۱۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در شهرستان انجام شده است.

بدون‌شک بی‌خیالی، سهل‌انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی منجر به شیوع گسترده این ویروس می‌شود و ضروری‌است مردم ضمن رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن از تجمعات، دورهمی‌ها و سفرهای غیرضروری پرهیز نمایند تا هرچه سریع‌تر شاهد ریشه‌کنی این بیماری باشیم.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا