شهرستان ها

حضور آگاهانه نسل چهارم انقلاب در میدان انتخابات

رشت- نسل چهارم انقلاب با عزمی راسخ اعلام کردند روز جمعه پای صندوق های رأی حاضر می شوند زیرا «انتخابات» میدانی برای نقش داشتن در تعیین سرنوشت کشورشان است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: این روزها همه همدیگر را به حضور در یک مهمانی مهم دعوت می‌کنند. مهمانی که چشم جهان به آن دوخته شده است و با همه مهمانی‌های دیگر که در ایام کرونا بر نرفتن به آن تأکید می‌شد فرق می‌کند. مهمانی است که نتیجه آن سرنوشت چهار سال آینده ایران عزیز را رقم می‌زند و هر چقدر پرشور تر باشد قدرت و اقتدار ایران در عرصه جهانی افزایش می‌یابد و دشمنان از رسیدن به هدفشان مأیوس تر می‌شوند.

آری انتخابات ۲۸ خرداد مهمانی بزرگی برای هر ایرانی است که هر قدر پرشورتر باشد قدرت نظام و انقلاب در صحنه‌های بین المللی بیشتر خواهد بود. این روزها دشمن با هر ترفندی به دنبال دلسرد کردن ایرانیان از آینده و کارآمدی نظام و کمرنگ کردن حضور آنها در تعیین سرنوشتشان است. اما «همه می آیند»، این حرف نسل چهارم انقلاب یا همان رأی اولی هاست.

کسانی که آینده ساز این کشور هستند. استان گیلان بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک میلیون و ۹۶۵ هزار و ۶۳۷ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که بیش از ۴۰ هزار نفر آنها رأی اولی هستند.

ما می آییم

مریم امسال رأی اولی است. او در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از اینکه می‌توانم در سرنوشت کشورم تأثیرگذار باشم خوشحالم، افزود: امسال در مقایسه با سال‌های گذشته حضور پررنگ ما از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه دشمن برای دور کردن ما نوجوانان و جوانان نسل چهارم انقلاب از ارزش‌ها و باورها تلاش بسیار کرده و برنامه ریزی فراوانی انجام داده است، گفت: امروز شاهد هستیم که دشمن از طریق فضای مجازی و برخی عوامل داخلی به دنبال دلسرد کردن جوانان و القای یاس و ناامیدی و ناکارآمد جلوه دادن نظام و انقلاب است.

این نوجوان رأی اولی گیلانی در ادامه با تأکید بر اینکه به فرموده رهبری عزیزمان شرکت در این انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است، افزود: دشمن بداند نوجوانان و جوانان ایران روز جمعه همانند پدران و مادران، خواهران و برادران خود به صحنه می آیند.

مریم ادامه داد: ما می آییم چون دنبال ساختن ایران آباد و آزاد و مستقل هستیم، می آییم چون رهبر ما در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند امید من به شما جوانان است.

حاج قاسم گفت: ایران حرم است

ابوالفضل هم رأی اولی است. وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سرنوشت و اقتدار کشورم به آبی شدن انگشت اشاره همه ما بستگی دارد، اظهار کرد: چشم همه دنیا به این انتخابات است.

وی با بیان اینکه دشمن در سال‌های گذشته از همه ابزارها به ویژه تحریم برای تحت فشار قرار دادن ایران و ایرانی و استفاده کرده است، افزود: انسجام، اتحاد، و حدت ملت ایران و پیروی از فرمایشات ولی فقیه اجازه نداده دشمنان حتی در کوچک‌ترین توطئه‌های خود نیز پیروز شوند.

ابوالفضل با اشاره به اینکه امروز دشمن می‌داند برای خدشه به اقتدار انقلاب و نظام باید مشارکت مردم را کمرنگ کند، گفت: اما این بار نیز شکست خواهد خورد چون نسل چهارمی‌ها می آیند.

وی با بیان اینکه همه ما نسل چهارمی‌ها همانند حسین فهمیده در صحنه‌های حساس و بزنگاه‌ها برای دفاع از این مرز و بوم وارد میدان می‌شویم و پای کاریم، اضافه کرد: امروز صحنه نبرد ما با دشمن حضور پرشور در انتخابات است که قطعاً همانند همیشه شاهد حماسه خواهیم بود.

ابوالفضل با اشاره به اینکه ما نسل چهارمی‌ها فرزندان حاج قاسم هستیم، تأکید کرد: همانطور که حاج قاسم گفت «ایران حرم است» پس ما نوجوانان و جوانان ایرانی با تأسی از سردار دل‌ها اجازه نمی‌دهیم تا احدی به این خاک پاک چشم طمع داشته باشد و با قدرت در انتخابات روز جمعه شرکت می‌کنیم.

وی همچنین به موضوع انتخاب فرد اصلح نیز اشاره و با بیان اینکه همه باید بدانیم با این انتخابات چهار سال زمام امور کشور را در اختیار یک نفر قرار می‌دهیم، تأکید کرد: همین موضوع نشان دهنده اهمیت انتخاب اصلح است که آن نیز با تحقیق و بررسی محقق می‌شود.

حضور آگاهانه نسل چهارم انقلاب در میدان انتخابات

بیش از ۴۰ هزار رأی اولی در گیلان

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمادگی کامل این استان برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم، اظهار کرد: سه هزار و ۹۲ شعبه در سراسر استان پیش بینی شده که ۳۷۸ شعبه سیار است.

محمود قاسم نژاد با اشاره به تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان گیلان، عنوان کرد: یک میلیون و ۹۶۵ هزار و ۶۳۷ نفر از بیش از دو میلیون ۸۰۰ هزار گیلانی واجد شرایط رأی دادن هستند که از این بین ۴۰ هزار و ۴۲۰ نفر رأی اولی هستند.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری انتخابات امن و سالم با مسئولان مختلف هماهنگی‌های لازم انجام شده است، بیان کرد: به منظور تسهیل در فرآیند رأی دادن، ۱۰ درصد از شعبات اخذ رأی در استان افزایش یافته است.

قاسم نژاد به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره و تأکید کرد: همه ایرانیان و گیلانیان روز جمعه پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار ساعت برگزاری انتخابات به دلیل شرایط کرونایی تغییر کرده است، تصریح کرد: از ۷ صبح فرآیند برگزاری انتخابات آغاز شده و تا ساعت ۲ بامداد حسب نیاز امکان تمدید وجود دارد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا