شهرستان ها

حفر چاه عمیق برای رفع مشکل آب آشامیدنی شهرضا

حفر چاه عمیق برای رفع مشکل آب آشامیدنی شهرضا


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: منطقه شهرضا در جنوب این استان با کمبود یکصد لیتر در ثانیه آب آشامیدنی مواجه است که بخشی از آن از طریق حفر چاه عمیق رفع می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسین اکبریان افزود: نیاز آب آشامیدنی در منطقه شهرضا در پیک مصرف (بالاترین میزان مصرف) ۴۵۰ تا ۵۰۰ لیتر در ثانیه بوده در صورتی‌که تولید آب در این خطه حدود ۳۸۰ تا ۴۰۰ لیتر در ثانیه است.

وی اضافه کرد: با اصلاح سه حلقه چاه عمیق، ۶۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت منابع آبی شهرضا افزوده می‌شود تا شرایط موجود بهبود یابد.

مدیرعامل آبفای اصفهان به بهره برداری از یک حلقه چاه دیگر تا پایان امسال در شهرضا اشاره و تصریح کرد: یک حلقه چاه جدید برای افزایش ظرفیت تامین آب منطقه پس از اخذ مجوز، حفاری شد و تا پایان سال با ظرفیت ۴۵ لیتر در ثانیه در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

اکبریان با اشاره به اینکه منطقه شهرضا شامل ۲ شهر و ۲۳ روستاست، گفت: برای تامین پایدار آب آشامیدنی منطقه در زمان پیک مصرف در فصل تابستان علاوه بر تدابیر صورت گرفته، بهره برداری از سه حلقه چاه استیجاری با ظرفیت ۲۵ لیتر در ثانیه مد نظر قرار دارد.

وی در باره تامین پایدار آب روستاها در این منطقه خاطرنشان کرد: با تغییر الکتروپُمپ‌ها در چاه‌های مناطق روستایی، زمینه تامین پایدار آب روستاها نیز فراهم شد که این امر نه تنها موجب تولید آب با فشار مناسب و مستمر از چاه‌ها می‌شود بلکه تاثیر بسزایی در کاهش مصرف انرژی برق دارد.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا