شهرستان ها

حلقه های میانی نقش راهبری در جامعه دارند

شیراز- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حلقه‌های میانی نقش راهبری در جامعه داشته و این گروه‌ها نقشی مبنی بر کنش‌گری در جامعه نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی شامگاه چهارشنبه در نشست اندیشه ورزی تخصصی حلقه‌های میانی بیان کرد: حلقه‌های میانی متصل کننده دو بخش جامعه بوده و در تلاش برای اصلاح دولت‌ها و افزایش مشارکت‌های مردمی هستند.

حجت الاسلام قمی در ادامه تصریح کرد: حلقه‌های میانی اگر بر اساس تعارف قانون محور تشکیل شود شاهد خواهیم بود که دولت اصلاح خواهد شد زیرا این حلقه‌های میانی بخشی از دولت و بخشی از مردم هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش‌های راهبری متذکر شد: حلقه‌های میانی نقش کنش‌گری اجتماعی ندارند اما مسیری را ایجاد می‌کنند که مردم را برای فعالیت‌های اجتماعی ترغیب و دولت را برای حمایت از مجموعه‌های مردمی فعال می‌کند.

این مقام مسئول افزود: در تمامی شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی حلقه‌های میانی می‌توانند ایجاد شوند و نسبت به تصحیح روند فعالیت‌های حاکمیتی اقدام کرده و عاملی برای توسعه کشور و بهبود توانایی‌های گروه‌های مردمی باشند.

وی با اشاره به تعابیر رهبری در خصوص نظم اجتماعی گفت: حلقه‌های میانی عاملی برای جوشش مردمی و ایجاد خلاقیت در جامعه است این در حالی است که حلقه‌های میانی بخشی از ساختار دولت نخواهد بود.

به اعتقاد حجت الاسلام والمسلمین قمی حلقه‌های میانی وظیفه‌ای جز اصلاح حاکمیت و حمایت از مردم و گروه‌های مردمی نخواهد داشت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا