شهرستان ها

حل مشکل بیمه امدادگران در دستور کار قرار دارد

فومن- مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی هلال احمر با تأکید بر لزوم توسعه آموزش همگانی، گفت: حل مشکل بیمه امدادگران در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عارفی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح انبار جمعیت هلال احمر شهرستان فومن اظهار کرد: جوانان، مهم‌ترین سرمایه اجتماعی جمعیت هلال احمر هستند.

وی با بیان اینکه از تمام اقشار و صنوف بدون هیچ چشمداشتی به هلال احمر کمک می‌کنند، افزود: حضور اقشار مختلف از مؤلفه‌های قدرت این جمعیت است و کیفیت خدمات آن متمایز می‌کند.

عارفی در ادامه با اشاره به اینکه ۸۵۰ پایگاه امداد جاده‌ای در کشور وجود دارد، خواستار توسعه آموزش همگانی و استفاده از ظرفیت‌های این جمعیت در افزایش سطح آمادگی در خدمات رسانی شد.

مدیرکل عملکرد ارزیابی جمعیت هلال احمر به مشکلات بیمه‌ای امدادگران نیز اشاره و اضافه کرد: در آینده نزدیک برای بیمه امدادگران برنامه ریزی ها لازم انجام می‌شود.

لزوم افزایش خانه‌های هلال در فومن

فرماندار فومن نیز در این مراسم با اشاره به گردشگر پذیر بودن این شهرستان و تردد بالای مسافران، اظهار کرد: همیشه شاهد وقوع حوادث هستیم که نیازمند آمادگی کامل دستگاه‌های امدادی در این شهرستان ضروری است.

محمدرضا محسنی با بیان اینکه استفاده از سرمایه‌های اجتماعی و آحاد جامعه در تولید امنیت حائز اهمیت است. افزود: اجتماعی کردن امنیت در دستور کار قرار دارد و جمعیت هلال احمر در این زمینه می‌تواند نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

وی با بیان این که هلال احمر بزرگ‌ترین گروه مردم نهاد کشور است، گفت: بهره گیری از سرمایه‌ها و ظرفیت اجتماعی و توسعه آموزش اجتماعی، افزایش خانه‌های هلال روستایی بسیار اثرگذار است.

محسنی ادامه داد: در حوزه امنیت و آموزش همگانی موفق عمل کنیم، تأثیر بسزای در ارتقای شاخص‌های امنیتی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعداد خانه‌های هلال روستایی شهرستان فومن باید افزایش یابد، افزود: وجود انبار اقلام زیستی هلال احمر با توجه به گردشگرپذیر بودن شهرستان فومن مهم است.

گفتنی است؛ انبار اقلام امدادی جمعیت هلال احمر در روستای گوشلوندان شهرستان فومن به مساحت ۲۴۰ متر مربع با اعتبار یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان ساخته و بهره برداری شد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا