شهرستان ها

حماسه انگشتان آبی نزدیک است/ انتخاب اصلح مهمترین دغدغه مردم

ساری- شمارش معکوس برای مناظره‌های انتخاباتی داوطلبان سیزدهمین دروه انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده و مردم منتظرند تا با بررسی برنامه‌های مختلف داوطلبان ۲۸ خرداد انتخابی اصلح داشته باشند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: برآیند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که نقش مناظره‌های انتخاباتی در ارزیابی مردم از برنامه‌ها و بررسی چالش شایستگی و شفافیت داوطلبان تأثیر بسزایی دارد و بسیاری از مردم از این طریق، سکاندار پاستور را انتخاب می‌کنند.

با توجه به شروع کرونا و محدودیت‌های فیزیکی برای تبلیغات، مناظره‌ها و برنامه‌های تلویزیونی می‌تواند در روشنگری و هدایت مردم برای انتخاب اصلح تأثیر بسزایی داشته باشد و به تاکید کارشناسان، مشارکت باشکوه و انتخاب اصلح دو مطالبه مهم در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود.

اولین مناظره ساعت ۱۷ امروز پخش می‌شود و نامزدهای ریاست جمهوری به منظور شرکت در این مناظره و انجام قرعه کشی برای تعیین صندلی و روال پرسش‌های مناظره از ساعت ۱۶ وارد رسانه ملی و استودیو محل مناظره‌ها می‌شوند.

موضوع پرسش‌های نخستین مناظره زنده تلویزیونی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صرفاً درباره مباحث اقتصادی است. مناظره‌های دوم و سوم تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری ۱۸ و ۲۲ خرداد در رسانه ملی برگزار می‌شود.

آخرین اظهارنظرهای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در حاشیه ضبط برنامه تلویزیونی گفتگو با جوانان در شبکه ۳ سیما با اشاره به ابعاد زندگی امام راحل و نیاز امروز کشور به تاسی از سیره رهبر کبیر انقلاب، صداقت با مردم را از مهمترین ویژگی‌های ایشان برشمرد و تاکید کرد که دولت مردمی وعده‌های صادق و قابل انجام به مردم می‌دهد.

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «بدون تعارف» صدا و سیما در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای حل مشکلات کشور دارید، گفت: برای حل همه مشکلات کشور هیچکس نمی‌تواند برنامه داشته باشد اما با عدد و رقم جامع‌ترین برنامه را به لطف خدا دارم.

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «رئیس جمهور و جوانان» درباره راه‌حل وی برای حل مشکل بازار سرمایه اظهار داشت: به دلیل اشتباهات و تصمیمات اشتباهی که توسط مسئولان گرفته شد مشکلات زیادی برای مردم به وجود آمد، دولت مردم را برای حضور در بازار سرمایه تشویق کرد و مردم حتی وسایل و سرمایه‌های اولیه خود مانند خانه‌هایشان را برای حضور در بورس فروختند. این در حالی است که از سوی دولت، تدابیر و پیش بینی‌های لازم انجام نشد و موجب شد مردم با مشکلات بسیاری روبرو شوند.

سعید جلیلی در برنامه تلویزیونی گفتگو با نخبگان که از شبکه چهار پخش شد، اظهار داشت: جمع‌بندی ما در این چند سال این بود که اگر می‌خواهیم برنامه‌ای برای کشور داشته باشیم، این برنامه باید حداکثری باشد. ما معتقدیم که برنامه‌های ما باید قابل تحقق باشد. ما ظرفیت‌ها و فرصت‌های کشور را بررسی کردیم که گویای این است که کشور ما برای جهش بزرگ مستعد است و به همین دلیل شعار خود را جهاد بزرگ برای جهش ایران معرفی کردیم و این فقط یک شعار نیست.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در یک گفتگوی تلویزیونی که از شبکه خبر پخش شد به شرح علت حضورش در عرصه رقابت ریاست جمهوری پرداخت و گفت: سمت ریاست جمهوری با توجه به اختیاراتش سمت قابل توجهی است. ضمن اینکه از ابتدای انقلاب زحمات بسیاری کشیده شده اما دولت‌ها در بسیاری عرصه‌ها موفق نبوده‌اند.

محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با شبکه جام‌جم گفت: میانگین سن افرادی که در کابینه من خواهند بود، ۴۵ سال است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه ممکن است از افراد ۵۰ یا ۶۵ ساله هم درکابینه استفاده کنم، گفت: ولی جایی که نیاز به جلو رفتن، ریسک کردن و آشنایی با تکنولوژی‌های روز نیاز است، باید از جوانان استفاده شود.

مناظره‌های پوپولیستی نباشد

با توجه به درپیش بودن مناظره‌های انتخاباتی برخی شخصیت و فعالان سیاسی و اجتماعی تاکید کرده‌اند تا مناظره‌ها پوپولیستی نباشد، مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص فرمایش اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نامزدهای انتخابات وعده‌های غیرقابل تحقق ندهند، گفت: عرصه انتخابات، عرصه جلب آرا است و یکی از آسیب‌های آن وعده‌های غیرواقعی است.

وی افزود: مشکلات واقعی در کف جامعه وجود دارد که باید برای آنها راه حل‌های حقیقی و واقعی پیدا کرد. اگر راهکارهای حقیقی نداشته باشیم، نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: برخی نامزدها وعده‌هایی می‌دهند که در حیطه اختیارات رئیس جمهور نیست، یا با اختیارات سایر قوا در تعارض است، مثلاً وعده‌هایی در مورد خدمت سربازی می‌دهند. این وعده‌ها توقعات کاذب ایجاد می‌کند.

در زیر آخرین اخبار انتخابات از استان‌های مختلف کشور را مرور می‌کنیم

آذربایجان شرقی: هم ه مردم و مسئولان برای برگزاری پرشور انتخابات تلاش کنند

حماسه انگشتان آبی نزدیک است/ انتخاب اصلح مهمترین دغدغه مردم

بابک محبوب‌علیلو دادستان تبریز در نشست پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی با حضور مدیران و شهرداران مناطق تبریز با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: آنچه در انتخابات برای دستگاه قضائی اهمیت دارد، برگزاری سالم و هرچه باشکوه‌تر آن با مشارکت بالاست.

وی افزود: همه ما باید در راستای برگزاری سالم و پرشور انتخابات تلاش کنیم تا انتخاباتی در شأن نظام جمهوری اسلامی و مورد نظر مقام معظم رهبری از حیث مشارکت برگزار شود.

محبوب‌علیلو اضافه کرد: معاندان نیز با دستاویز قرار دادن موضوعات کوچک و رنگ و لعاب دادن و تبدیل کردن مسائل ریز به موضوعی بزرگ به دنبال ناامید کردن مردم، کاهش مشارکت و زیرسوال بردن انتخابات و موج‌سواری در فضای انتخابات هستند.

اصفهان؛ فردی امین و دلسوز برای ریاست جمهوری انتخاب شود

حماسه انگشتان آبی نزدیک است/ انتخاب اصلح مهمترین دغدغه مردم

سید مسعود خاتمی رئیس مجمع نمایندگان اصفهان در جمع مردم خوانسار با گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: یکی از اهداف انقلاب امام دفاع از مستضعفین و زاغه نشینان و استقلال ایرانی بود.

وی افزود: اساس انقلاب بر پایه خدمت به مستضعفین بنا شده است و مشی اشرافیت گری برای انقلاب آفت است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه ۱۵ خرداد نقطه عطفی در پیروزی انقلاب بود و این انقلاب اصولی دارد که هر فردی باید به آن پایبند باشد، تأکید کرد: اگر در حفظ انقلاب کوتاهی کنیم به اصول انقلاب و آرمان‌های نظام خیانت کردیم.

اردبیل، شفافیت زمینه ساز حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح است

حماسه انگشتان آبی نزدیک است/ انتخاب اصلح مهمترین دغدغه مردم

حجت‌الاسلام محمدجواد قربانی رئیس تبلغات اسلامی بیه سوار صبح شنبه در مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد که با محوریت شور انتخاباتی با حضور جمعی از جوانان برگزار شد، بر لزوم صداقت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و شفافیت آنان تاکید و اظهار کرد: یکی از بازوان اصلی نظام ملت است و این مهم نباید از سوی افرادی که برای سکان‌داری قوه مجریه در کشور داوطلب شدند به باد فراموشی سپرده شود چرا که مردم در صورتی به داوطلبان اعتماد خواهند کرد که شفافیت رکن اصلی تبلیغات و معرفی آنان باشد.

وی با بیان اینکه حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات، باعث افزایش اعتبار و اقتدار کشور خواهد شد، اضافه کرد: طی ۴۲ سال گذشته همواره حضور ملت و تبعیت از فرامین ولایت فقیه باعث اقتدار و عزت نظام و شکست توطئه‌های دشمن شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی بیله‌سوار با اشاره اینکه برخی‌ها با بیان مطالبی در خصوص شرکت نکردن در انتخابات در واقع در راستای تحقق خواسته دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، یادآور شد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری رأی دادن و حضور در انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی و کشور است»، تصریح کرد: صاحبان اصلی کشور، مردم هستند و برای تعیین سرنوشت خود باید در انتخابات شرکت کنند.

بوشهر، مشارکت حداکثری در انتخابات لبیک به امام (ره) و رهبری است

حماسه انگشتان آبی نزدیک است/ انتخاب اصلح مهمترین دغدغه مردم

امام جمعه گناوه گفت: حضور حداکثری در انتخابات لبیک به امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و پیام و ندای شهیدان است و همه باید با حضور پرشور در انتخابات راه و پیام آنها را ادامه دهیم.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی جمعه شب در آئین گرامیداشت سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد، در جوار یادمان شهدای گمنام گناوه اظهار داشت: امام خمینی (ره) مصداق کامل خیر کثیر و از نسل کوثر است و تمام خیرات و برکاتی که این نسل برای جامعه اسلامی و مسلمین به ارمغان آورد را نمی‌توان بیان کرد.

امام جمعه گناوه افزود: شاید بتوان گفت که بعد از عصر معصومین و ائمه اطهار (ع) هیچ عالم و مرجعی به اندازه حضرت امام (ره) به جامعه اسلامی و مسلمین خدمت نکرده است.

وی گفت: در طول تاریخ هزار ساله حوزه تشییع علما بزرگی آمدند، فداکاری کردند و در این راه و برای حفظ و صیانت از کیان اسلامی و جامعه مسلمین جان خود را فدا کردند اما اگر به زندگی امام خمینی (ره) نگاهی بیندازیم به تعبیر مقام معظم رهبری امام ما، امام تحول بود.

خوزستان، بیعت مجدد مردم با نظام جمهوری اسلامی صندوق رأی است

امام جمعه شهرستان ایذه گفت: با حضور مردم پای صندوق‌های رأی این تأیید از ناحیه مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد و این بیعت مجدد از ناحیه مردم محقق خواهد شد.

حماسه انگشتان آبی نزدیک است/ انتخاب اصلح مهمترین دغدغه مردم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید میثم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، حضور حداکثری مردم را در انتخابات مهم برشمرد و بیان کرد: این حضور یک انسجام و اتحاد بی‌نظیر ملی است زیرا مشارکت حداکثر پای صندوق رأی وحدت، انسجام و همدلی را در سرتاسر کشور به وجود می‌آورد؛ بنابراین هرگاه در کشور یک اتحاد سیاسی، فرهنگی، انقلابی توسط مردم، مسئولان، نسل جدید، نسل قدیم به وجود بیاید این اثرات خودش را به مراتب روی مسائل ضروری کشور از جمله مسائل سیاسی، اقتصادی خواهد گذاشت.

وی، ثمره دوم حضور حداکثری مردم را نزدیک‌تر شدن و ارتباط مردم با نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: هزینه‌های بسیار سنگینی داده شده تا نظام جمهوری اسلامی به وجود آمده است؛ خون شهدا، ایثار ایثارگران، جهاد مجاهدان، ایستادگی علما و… باعث شده تا کشور ما بعد از چهل سال به گام دوم انقلاب برسد.

وی افزود: این نظام تقویت نمی‌شود مگر با حضور مردم و بهترین زمان حضور مردم و تقویت مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی، صندوق‌های رأی است چرا که حضور حداکثری مردم می‌تواند در منطقه و حتی در بین الملل مثمر ثمر است به خصوص آن زمانی که کشور ما از ناحیه استکبار جهانی یک فشار حداکثری را در واقع تحمل کرده و دشمن در حال فشار حداکثری است؛ بنابراین با حضور مردم پای صندوق‌های رأی این تأیید از ناحیه مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد و این بیعت مجدد از ناحیه مردم محقق خواهد شد.

سمنان، مانور برگزاری انتخابات در سمنان

حماسه انگشتان آبی نزدیک است/ انتخاب اصلح مهمترین دغدغه مردم

استاندار سمنان از برگزاری مانور انتخابات در ۴۶ شعبه اخذ رأی در سطح استان خبر داد و گفت: مانور با همراهی همه برگزار کنندگان به خوبی اجرا شد.

علیرضا آشناگر در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری دو رویداد انتخاباتی شامل دوره آموزشی مربیان شعب نیمه مکانیزه و مانور شبیه سازی انتخابات در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: در دوره آموزشی شعب مکانیزه درمجموع ۲۳ نفر به صورت ویدئوکنفرانس توسط مربیان وزارت کشور آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه در این مانور موارد و مباحث آموزش عملی نیز انجام شده است، ابراز کرد: سرگروه‌ها و کاربران توسط مربیان آموزش دیده و همه فرایندهای روز اخذ رأی و بعد از آن در مانور قرار گرفت.

برگزاری نشست‌های تبیین جرایم

استاندار سمنان با بیان اینکه ۴۶ شعبه در مانور شبیه سازی اخیر به کار گرفته شد، افزود: مانور در مجموع خوب بود و همه فرایند انتخاباتی مطلوب صورت گرفت و همچنین مباحث فنی و تست زیرساخت انجام شده است.

سیستان و بلوچستان، مردم پیروز واقعی انتخابات

حماسه انگشتان آبی نزدیک است/ انتخاب اصلح مهمترین دغدغه مردم

فرماندار کنارک گفت: پیروز واقعی انتخابات پیش رو مردمی هستند که پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

حمید الدین یوسفی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پیروز واقعی انتخابات خرداد ماه مردمی هستند که پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند تا برای سرنوشت خود تصمیم گیری کنند.

فرماندار کنارک گفت: حضور آگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب هوشمندانه مسیر را برای پیشرفت و آبادانی بیش از پیش کشورمان فراهم می‌کند.

وی افزود: ما با انتخابی توأم با آگاهی سرنوشت چهار سال آینده کشور و شهر خود را رقم می زنیم بنابراین باید در انتخاب خودمان دقت کنیم و بدون تعصبات قومی و فراقومی به جوانان و نخبگان شهرمان اعتماد کنیم‌.

قزوین، کشور نیازمند جراحی بزرگ اقتصادی است

فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: کشور نیازمند یک عمل جراحی بزرگ در اقتصاد و حرکت از سوی اقتصاد غرب محور به سمت اقتصاد عدالت محور است.

حماسه انگشتان آبی نزدیک است/ انتخاب اصلح مهمترین دغدغه مردم

سعید محمد در جمع مردم آبیک و حامیان آیت الله رئیسی با اشاره به مشکلات کشور اظهار کرد: مشکل اصلی کشور سو مدیریت است و نباید منابع مالی و پولی را بهانه‌ای برای این سو دانست.

وی با بیان اینکه راهکارهای حل مشکلات کشور کم نیست عنوان کرد: ارجاع دادن مشکلات کشور به تحریم آدرس دادن غلط است و با وضعیت امروز کشور حتی در صورت رفع تحریم نیز شاهد پایان مشکلات و رفع معضلات مردم نخواهیم بود.

فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیا افزود: امروز علی رغم وجود ظرفیت‌های متنوع در کشور، نقدینگی به یک تهدید برای زندگی مردم تبدیل شده است در صورتی که می‌توان با یک مدیریت مناسبت تولید و زندگی مردم را رونق داد.

وی بیان کرد: کشور نیازمند یک عمل جراحی بزرگ در اقتصاد و حرکت از سوی اقتصاد غرب محور به سمت اقتصاد عدالت محور است در غیر این صورت اتفاقی در کشور رخ نخواهد داد.

گلستان، کاندیداها از بداخلاقی پرهیز کنند

حماسه انگشتان آبی نزدیک است/ انتخاب اصلح مهمترین دغدغه مردم

فرماندار گرگان با بیان اینکه شهر گرگان کار بر زمین مانده زیادی دارد، گفت: کاندیداهای شوراها باید برنامه‌های خود را به مردم توضیح دهند.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: برخی نارضایتی‌های معیشتی و اقتصادی در کشور اتفاق افتاده و دشمن هم می‌خواهد با سو استفاده از این مسائل مردم را بی انگیزه کند و درصد مشارکت در انتخابات را پایین بیاورد.

فرماندار گرگان افزود: لذا در شرایطی که دشمن به اندازه کافی در جامعه سردی و بی انگیزگی تزریق می‌کند از کاندیداها این انتظار است که در ستادها و تبلیغات خود حرف‌های ناامید کننده نزنند و مردم را امیدوار کرده و از هرگونه بداخلاقی بپرهیزند.

وی متذکر شد: این بداخلاقی‌ها به اندازه‌ای زیاد شده که مردم نسبت به هم چیز بی اعتماد شده‌اند لذا اگر کسی مستندی در مورد شخصی ندارد نباید در مورد رقیب خود اظهارنظر نکنند و حتی اگر مستندی هم داشته باشد نباید آن را در فضای عمومی مطرح کند زیرا مرجع قانونی برای پیگیری آن وجود دارد.

حمیدی بیان کرد: باید امید و نشاط را که در مشارکت حداکثری تأثیرگذار است، به مردم برگرداند..

لرستان، نباید نسبت به انتخابات بی تفاوت باشیم

حماسه انگشتان آبی نزدیک است/ انتخاب اصلح مهمترین دغدغه مردم

محمد رزم رئیس کل دادگستری لرستان به مسئله انتخابات اشاره کرد و گفت: از دغدغه‌های رهبری موضوع انتخابات است و در سخنرانی‌ها و بیانات ایشان بیشتر تاکید بر حضور گسترده و باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی است، باید در سرنوشت خود دخالت کنیم و مشارکت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به انتخابات بی تفاوت باشیم، تصریح کرد: به فرد اصلح و کارآمد و مدیر که می‌تواند مشکلات را رفع کند رأی بدهیم و امانت را به اهلش بسپاریم.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در انتخابات باعث تقویت منافع ملی ما در جهان می‌شود، گفت: مهمترین مجرای حاکمیت مردم سالاری انتخابات است و ما باید با شرکت در انتخابات باعث سربلندی کشور و یاس و ناامیدی دشمن شویم.

هدف همه تلاش و برنامه‌های داوطلبان، گروه‌های سیاسی و فرهنگی حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی ۲۸ خرداد است تا مردم با حضورشان حماسه دیگری را با انگشت‌های آبی رقم زنند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا