شهرستان ها

حوزه فناوری و فعالیت‌های دانش بنیان از مزیت‌های زنجان است

زنجان-استاندار زنجان گفت: حوزه فناوری و فعالیت‌های دانش بنیان از مزیت‌های استان زنجان در بخش صنعت است و امروز رشته‌های بین رشته‌ای اهمیت زیادی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی صبح سه شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی و اشتغال در محل استانداری زنجان با بیان اینکه میزان نرخ رشد اقتصادی این استان نسبت به متوسط کشوری ۲.۱۴ درصد بالاتر است، گفت: زنجان در نرخ رشد اقتصادی رتبه هفتم کشوری را دارد.

وی با بیان اینکه این آمار نشان می‌دهد اشتغال خوبی در استان ایجاد شده است، اظهار کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران سهم زنجان در تولید کشور از رتبه ۲۸ به ۲۵ رسیده که سه پله ارتقا پیدا کرده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه حوزه فناوری و فعالیت‌های دانش بنیان از مزیت‌های استان زنجان در بخش صنعت است، گفت: امروز رشته‌های بین رشته‌ای اهمیت زیادی پیدا کرده است.

حقیقی تاکید کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی در استان با مشکلات زیادی روبه‌رور هستند ولی با تمام توان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان تثبیت اشتغال را به دنبال دارد، ابراز داشت: طی سالجاری واحد تولیدی و صنعتی در استان تعطیل نشده است.

استاندار زنجان بر لزوم ضرورت حفظ اشتغال موجود در واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: سیاست ما تکمیل چرخه تولید و افزایش اشتغال در استان است.

حقیقی به اجرای طرح پنجره واحد سرمایه گذاری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: اقداماتی که در استان در این خصوص انجام شده بسیار مهم است و باید مصوبات کارگروه اقتصادی استان به جد پیگیری شود.

وی افزود: در این شرایط خشکسالی پرداخت تسهیلات به کشاورزان به ویژه در منطقه خدابنده باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا