شهرستان ها

خاطره مردی با عینک غیرآفتابی و ماشین ایرانی/ «شهید جمهور» مردمی

خرماکلا- آخرین ایستگاه مردی با عینک غیرآفتابی و ماشینی با شیشه های غیردودی خرماکلای قائمشهر بود که بعد از حضور شهید آیت الله رییسی آوازه آن جهانی شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: خرماکلا، آخرین نقطه‌ای است که می‌توان عطر حضورش را به خوبی حس کرد، کوچه‌هایی که فقط چند روز پس از بازدید و سفرش، رنگ عزا و ماتم به خود گرفته است.

خرماکلا آخرین روستایی است که شهید جمهور با خودرو ایرانی دارای شیشه‌های غیردودی به آن سفر کرد و قاب‌های زیبایی از لبخندها را برای همیشه بر لبان مردمان دهکده گل و گیاه ایران زمین نقش بسته است.

هنوز پارچه نوشته‌های خوش آمد گویی به آقای رئیس جمهور در روستای خرماکلای قائمشهر خشک نشده است که اهالی ناباورانه چند روز بعد پیام‌های تسلیت عروج و آسمانی شدنش را بر در و دیوار محله نصب کرده‌اند.

عصر یک روز بارانی بود و قرار بود برای اهالی محله مهمان بیاید اما نمی‌دانستند کیست و از کجا می‌آید. می‌گفتند شخص مهمی است که از قبل نیروهای حفاظتی به روستا و گلخانه محل بازدید آمده بودند و همه جا را وارسی کرده بودند و پس از ساعتی، فردی با خودروی پژو با شیشه‌های غیردودی و عینک غیرآفتابی از آن پیاده شد. او کسی نبود جز آیت الله رئیسی، شهید جمهور ایران.

خاطره آن روز بارانی در خرماکلای قائمشهر هرگز از یاد نمی‌رود. کودکان و نوجوانان، جوان‌ها و پا به سن گذاشته‌ها از آن روز به عنوان عید نام می‌برند که آقای رئیس جمهور ۲ تا ۳ ساعت در یک فضای دوستانه و صمیمی با اهالی به گپ و گفت پرداخت.

آقای رئیس جمهور خیلی زود پر کشیدی

قاسمی یکی از اهالی روستای خرماکلا که در آن دیدار و بازدید چندساعته آقای رئیس جمهور حضور داشت، می‌گوید: آن روز برای همه اهالی عید محسوب می‌شود اما شنیدن خبر شهادت تنها چند روز بعد از سفر، شوک بزرگی به اهالی روستا است.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه هنوز بنر و پارچه‌های خوشامدگویی آقای رئیس جمهور را جمع نکرده بودیم که خبر شهادتش را شنیدیم، افزود: آقای رئیسی خیلی زود از پیش ما رفتی.

هنوز اهالی روستای خرماکلا باور نکرده‌اند و که رئیس جمهور و محبوب شهید شده است و این را می‌توان از بنرها و پارچه‌هایی که روی دیوار نصب شده است، به خوبی حس کرد «رئیس جمهور به روستای باغات گلخانه‌ای کشور خوش آمدید».

خرماکلا آخرین روستایی بود که رئیس جمهور برای آبادی سرزمین و افتتاح طرح‌های توانمندسازی و اشتغال به آن سفر کرده بودند. یک بانوی خرماکلایی از روز سفر سخن گفت که آن روز جمعیت زیادی به روستا برای دیدن رئیس جمهور آمده بودند و تمامی کوچه‌ها با پارک ماشین‌ها قفل شده بود.

وی ادامه داد: اهالی محله بسیار خوشحال بودند که با حضور رئیس جمهور بزرگترین مدرسه روستایی کشور افتتاح شد و نمی‌دانیم چه قسمت و سرنوشتی بود که زود شهید شد.

آقای رئیسی داغ بزرگی بر دل ما زد

این بانوی کهنسال که برای حضور در مراسم یادبود و ختم رئیسی جمهور در حال رفتن به مسجد محله بود، افزود: آقای رئیسی داغ بزرگی بر قلب ما زد و رفت و در نبودش متأثر هستیم.

نوای قرآن از بلندگوی مسجد محله به گوش می‌رسد، «انالله و اناالیه راجعون، خادم الرضا، خادم جمهور ایران، سید ابراهیم رئیسی در راه خدمت به مردم به شهادت رسید».

خاطره مردی با عینک غیرآفتابی و ماشین ایرانی/ «<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%ac%d9%85%d9%87%d9%88%d8%b1'>شهید جمهور</a>» مردمی

ارادت اهالی خرماکلا به آقای رئیس جمهور شهید، قلبی و دلی است و این را می‌توان از صحبت‌های مادری شنید که در روز سفر، یک مشت گل و شکوفه گرفته بود تا روی ماشین رئیس جمهور بریزد. این رسم زیبای مازندرانی‌ها در استقبال از مهمان است.

می‌گوید: رئیس جمهور را خیلی دوست داشتم و به محله‌ای آمد که تاکنون دیده نشده بود و خرماکلا را با سفر و حضورش جهانی کرد و آوازه همگان شده است.

این بانوی قائمشهری ادامه داد: ما ادامه دهنده راه رئیس جمهور هستیم و دوست داریم افرادی مثل آقای رئیسی پای کار بیایند و به مردم خدمت کنند.

به سراغ پیرمردی می‌روم که در یکی از کوچه‌های خرماکلا روی سکویی نشسته و دستانش را دور زانوهایش حلقه بسته است، وقتی سراغ مهمان چند روز قبل را از وی می‌گیرم، می‌گوید: آقای رئیسی مهمان مردم بود و خداوند رحمتش کند.

وی با بیان اینکه اهالی روستا در کار گلخانه مشغول هستند و این روستا از این نظر معروف است، بیشتر گلخانه‌ها را لیموترش بیان کرد و گفت: با حمایت دولت و دادن وام، اهالی نسبت به ساخت گلخانه اقدام کردند.

این پیرمرد روستایی با اظهار اینکه تصور نمی‌کردیم شخص رئیس جمهور به روستا سفر کند، افزود: آن روز مردم شعار می‌دانند که بوی بهشتی آمد.

اهالی روستای خرماکلا غم و اندوه شهید جمهور را هرگز فراموش نمی‌کنند، رنجبر از اهالی روستا می‌گوید: قدم آقای رئیسی برای مردم محله بابرکت بود و پروژه بزرگی با حضور رئیس جمهور شامل مجتمع آموزشی افتتاح شد.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وقتی رئیس جمهور وارد محله شدند، مردم همگی به استقبالش رفتند و با حضور وی یک گلخانه چهار هزار متری نیز افتتاح شد.

این روستایی ادامه داد: پیش از حضور آقای رئیس جمهور محافظان و نیروهای حفاظتی آمده بودند و همه مردم تصور می‌کردند که آقای رئیسی در یکی از این ماشین‌های ضدگلوله و دودی نشسته است اما بعد از دو دقیقه اهالی دیدند که رئیس جمهور از یک پژوی معمولی پیاده شده است.

خاطره مردی با عینک غیرآفتابی و ماشین ایرانی/ «<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%ac%d9%85%d9%87%d9%88%d8%b1'>شهید جمهور</a>» مردمی

رنجبر تصریح کرد: رئیس جمهور ۵۰ متر مانده به جمعیت مردم از ماشین پیاده شده بود و مردمی بودن وی اهالی را شوکه کرده بود و مردم به وجد آمده بودند و قدم زنان خود را به مردم رساند تا به درب گلخانه رسید.

این روستایی ادامه داد: به دلیل ازدحام جمعیت، رئیس جمهور گفت درب را باز کنید و با آنکه قرار نبود سخنرانی کند، گفت می‌خواهم با مردم صحبت کند و ایستاده جلوی در با آنان سخن گفت.

طنین صحبت‌هایش در گوش اهالی پیچیده است که می‌گفت: «در این ساعتی که در جمع مردم خرماکلا هستم، حرف مردم، نیروهای بسیجی و فعالان اقتصادی را می شنوم تا ببینم چه مشکلاتی وجود دارد».

چند روز از آن داغ بزرگ می‌گذرد و کوچه باغ‌های خرماکلا هم در سوگ رئیس شهید سوگوار و ماتم گرفته است. شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، عصر پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) در نخستین روز سفر به استان مازندران با حضور در روستای «خرما کلا» قائمشهر ضمن افتتاح طرح‌های درمانی و عمرانی با فعالان و حلقه‌های میانی عرصه تولید و اقتصاد مردمی دیدار کرد و مردم روستا به پاس این حضور رئیس جمهور شهید، آئین یادبوی برای شهدای خدمت برپا کردند تا از شهید رئیسی قدردانی کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا