شهرستان ها

خدمت به مردم رمز ماندگاری حکومت است

بجنورد-عضو فقهای شورای نگهبان خدمت به مردم را عامل ماندگاری یک حکومت دانست و گفت: خداوند به نظامی که اهل عبادت نیست اما به مردم خدمت می کند، فرصت می دهد اما خدمت نکردن به مردم را برنمی‌تابد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی صبح چهار شنبه در شورای اداری خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یک اصل در قران وجود دارد که می‌توانیم آن را به اصل خدمت تعبیر کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: از نظر قرآن شخص و منصبی که به حال مردم نافع باشد و به درد مردم بخورد و مشکلی را حل کند، ماندگار خواهد بود.

وی افزود: آن‌هایی که نفعی برای جامعه ندارند، محکوم به فنا هستند؛ هر چند ممکن است چند روزی جلوه داشته باشند و بر سر زبان‌ها بیفتند..

آیت الله حسینی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم، گفت: بهترین افراد کسانی هستند که به مردم بیشترین منفعت را می‌رسانند زیرا مردم عائله خداوند محسوب می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خداوند نظامی را که اهل عبادت نیست اما اهل خدمت به مردم هستند را مجال و فرصت می‌دهد اما نظامی که به مردم خدمت نکند را بر نمی‌تابد.

وی با اشاره به ۳ هزار شهید خراسان شمالی، افزود: مردم خراسان شمالی در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات عملکرد کم نظیری داشته‌اند.

آیت الله حسینی مردم خراسان شمالی را نجیب دانست و گفت: مشکلات اقشار مختلف کشور در خراسان شمالی نیز وجود دارد اما این مردم تاکنون اعتراض نمی‌کنند.

وی در انتها بیان کرد: فرصت خدمت اندک است و به سرعت می‌گذرد؛ گره از کار فردی باز کردن حتی برای نسل نیز آثاری دارد که مهم‌ترین آن دعای مردم و شهدا است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا